IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Франция спря електрическия бонус за бедни

Причината е огромния интерес - близо 4 пъти повече заявки от предвиденото

Френското правителство беше принудено да спре лизингова схема за покупка на електрически автомобили от по-бедни жители на страната само 6 седмици след въвеждането й. Причината - невероятният интерес и много по-големи заявки. Властите имаха добрата идея да стимулират по-бедни домакинства в борбата с вредните газове.


Citroen e-C3


Според замисъла на властите, 25 000 електрички, произведени в Европа, трябваше да бъдат предложени срещу месечен лизинг от едва 100 евро. Но заявките надхвърлиха бързо 90 000 само до края на януари. „Очевиден успех на нашата еко политика. Това е добре и за портфейла, и за планетата“, сподели съветник на президента Макрон.

Шофьорите, които се затрудняват да купят електрически коли, можеха да вземат на лизинг модел срещу 100-150 евро месечно, стига да не надхвърля обща цена от 47 000 евро. Разбира се, условията не бяха само тези. Мераклиите трябваше да са над 18 години, да живеят във Франция, да карат поне 8000 километра на година по служебни задачи и да имат доход в домакинството под 15 400 евро на човек.

Тригодишният контракт можеше да бъде подновен веднъж с опция за покупка на автомобила. Забележете, със субсидия от 13 000 евро от правителството. За по-малко от 6 седмици хитрата схема, част от предизборната програма на Макрон през 2022 година, стана жертва на собствения успех.

Министърът на икономиката и енергетиката Ролан Лескюл обясни, че акцията е трябвало да бъде прекратена поради малкия брой електрички, произвеждани в страната. И призова автомобилните концерни да побързат с увеличаване на капацитета в заводите си.

„Фантастичното на тази оферта беше, че едновременно даваш достъп на хората до по-скъпите електрически автомобили, но в същото време стимулираш френското производство. Станахме жертва на своя успех. Всичко се разви по-бързо от очакванията ни. Може би не дадохме на френските производители време да са готови“, коментира министърът. 

Лескюл добави, че към края на тази година ще бъде обявена програма и за 2025-а.  Нейните параметри обаче все още не са ясни.


0 от 500
  • #6
    6 rate up comment 0 rate down comment
    До 2 ( преди 2 месеца )
    Служебни пътувания включва и ходене на работа, също има и хора порзващи личната кола и за служебна..
  • #5
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    И защо поправяте думата т.р.о.л?
  • #4
    3 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    С всеки коментар Гост доказва, че е ***. Пише глупости, само за да се заяжда. Допускам, че може да е някой/и от редакцията, за да предизвикват интерес. Няма как след тази статия да изпляскаш такъв коментар. Ти това ли разбра? Че няма интерес? Или всъщност е точно обратното? А статията показва, че всъщност хората искат електрически коли. Просто са им скъпи. И не съм Митбъстъра.
  • #3
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Друг Гост ( преди 2 месеца )
    Нищо не разбрах - 150 месечно са 1800 годишно - за три години.... с дотация 13000.. някак не достигат до 47 000...
  • #2
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Или превода е скапан или е написано неясно. Как така домакинства, но пък искат по 8к км годищно служебни пътувания? Последно за фирмени коли или частни лица става дума? Аз мога да си избера или прсото са имали накъде 25к залежали и гледат да ги разкарат? Но както и да е, ми звучи като поредната схема (подобно на Германия) за източване на едни пари..
  • #1
    9 rate up comment 10 rate down comment
    Гост ( преди 2 месеца )
    Пореден срив на продажбите на електромобили и отмяна на субсидии. Не върви бизнеса електричари.