IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Абсурдно: Цената на Toyota GR Yaris на пазар в ЕС скочи до 100 000 евро

Нов екологичен данък във Франция удвои сумата, която желаещите да притежават хот-хеча, трябва да платят

За европейските потребители става все по-трудно да си позволят забавна кола. Не само производителите на автомобили повишиха цените през последните години, но правителствата въведоха огромни данъци въз основа на количеството CO2 емисии, които автомобилът отделя. През 2024 г. Honda Civic Type R струва колосалните 88 560 евро в Нидерландия. Франция не прави изключение, а Toyota GR Yaris е брутален пример.


Toyota


Цената на актуализирания хот-хеч с 6-степенна механична скоростна кутия започва от 46 300 евро, което е сериозна сума. Клиентите обаче трябва да платят 2 пъти повече, за да притежават 3-цилиндровата „джобна“ ракета, а причината е, че нейният 1,6-литров бензинов турбомотор отделя 190 грама/километър по стандарта WLTP. Както забелязва Caradisiac, данъкът върху CO2 е 45 990 евро - горе-долу толкова, колкото Toyota иска за колата.

Така тези, които все още се интересуват от закупуването на суперминито, ще трябва да платят 92 290 евро. Още по-зле за нещата с версията с автоматик, тъй като френското представителство на Toyota оценява GR Yaris с 8-степенна кутия на 48 800 евро. И тъй като CO2 емисиите са още по-високи - 210 г/км, тези, които се откажат от педала на съединителя трябва да платят данък от 60 000 евро. Това повишава крайната цена до 108 800 евро.


Toyota


Трябва да се отбележи, че този данък, свързан с емисиите във Франция, се е повишил през 2024 г. в сравнение с предходни години. През 2023 г. за GR Yaris с ръчни скорости той беше „само“ 14 881 евро, а през 2022 г. - 12 012 евро. По същия начин данъкът от 60 000 евро за автоматичния модел тази година беше 31 063 евро през 2023 г. и 26 247 евро през 2022 г.

Във Франция хората, които купуват автомобили с емисии до 117 г/км, не трябва да плащат допълнителен данък. Той започва от 118 г/км с доплащане от 50 евро и се увеличава оттам, достигайки до 60 000 евро за превозни средства, които имат CO2 емисии от 194 г/км или повече.


Toyota


Що се отнася до другите забавни коли на Toyota, там цифрите също са сериозни. Данъкът върху GR86 е максималните 60 000 евро, независимо дали става въпрос за модела с ръчни скорости, който започва от 33 900 евро, или за този с автоматик, чиято начална цена е 35 700 евро. И в двата случая емисиите са над 194 г/км. Това повишава крайната цена до 93 900 евро за първия вариант и до 95 700 евро за втория. Да, данъкът е почти два пъти по-висок от цената на колата.

Данъкът върху емисиите на Supra 2.0 възлиза на 4 543 евро, така че вместо 53 600 евро, в крайна сметка клиентът плаща 58 143 евро. По-мощният шестцилиндров модел започва от 65 600 евро плюс данъка от 28 413 евро, което прави 94 013 евро.


Toyota


Именно подобни високи данъци в страните от Европейския съюз са движещ фактор за тенденцията за намаляване на персонала от страна на производителите. Това е и причината те да имат агресивни планове за електрификация. Както е известно, ЕС планира да забрани продажбите на нови автомобили, които генерират емисии от 2035 г.


0 от 500
  • #16
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    А данък върху дишането и *** кога . За мъже над 90 кг и жени над 55 кг по лев на час умножено с различен коефициент според превишението .
  • #15
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Ще рече че като си платя данъка и колата е еко?!
  • #14
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Не ги мислете, французина ако иска ще си я купи от Германия и ще си я кара на немски номера.
  • #13
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Друг Гост ( преди 2 месеца )
    Мдааа... и като влзеш от Германия в Нидерландия с Мерцедес АМГ или БМВ М и въздуха ти е един чист... чист...
  • #12
    7 rate up comment 4 rate down comment
    До 11 ( преди 2 месеца )
    Дам, затова по едно време дизелите бяха най-честите двигатели в Европа, щото отделят малко СО2. Е, всички знаем как приключи тяхната история. Та, въпросът е кой решава кое е мръсно и как го мери. Същата схема е и при прословутите въглеродни квоти. Вятър и мъгла за средностатистическия избирател.
  • #11
    6 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Който замърсява, трябва да плаща. Който замърсява повече, трябва да плаща повече. Искате мощно ДВГ, ще си плащате. Ааааа, забравих, че вие искате мощно ДВГ с нисък данък, защото мръсният въздух е измислица на еколозите.
  • #10
    2 rate up comment 5 rate down comment
    До 9 ( преди 2 месеца )
    Ето тук, мили деца, виждате екземпляр от вида " дебилис екологис", който се характеризира с липса на акъл, поради което редовно лежи по пътищата и крещи да се спре петрола.
  • #9
    2 rate up comment 8 rate down comment
    АнтиТоталитарист ( преди 2 месеца )
    Как могат тези тоталитарни режими да ми забраняват да правя измами, да убивам изнасилвам и осакатявам хората, като това са съвсем нормални човешки права които се опитват да ми нарушат. Трябва да ги избесим тези талитаристи които ограничават свободите на хората. Иска ли да наложат глоба, че ще тровя хората. Ама Пак добре че мога да си плащам и да убивам на воля. Щом имам пари всичко ми е позволено и мога да разболявам децата на хората с кеф. Даже мога да разболея съседа от рак на белите дробове.
  • #8
    9 rate up comment 8 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 2 месеца )
    Електроталибаните потриват доволно ръчички от подобни тоталитарни похвати. Без тоталитарни похвати, електросамоделките им нямат никакъв шанс да се наложат на пазара. Проблемът обаче е че рано или късно тоталитарните системи падат от само себе си.
  • #7
    5 rate up comment 8 rate down comment
    До неканения гост ( преди 2 месеца )
    Московските ти господари са ти подали нова опорка, като гледам. Не пропускаш да я изсеереш под всяка тема. Не те ли научиха да си по дискретен поне? Или това обучение е запазено за по-високите ешалони, като Резидента?