fallback

Нов удар за електромобилите: Батерията не търпи ремонт и при лек инцидент на пътя

Това създава сериозни проблеми не само на собствениците, но и на застрахователите

„За“ и „срещу“ електрическите автомобили се превръща във вечната автомобилна тема. Този път противниците им получиха още един аргумент – сложността при ремонт на батериите след инцидент.

В много случаи няма начин да бъдат поправени, а застрахователните компании търпят огромни щети. Те са принудени да изплащат обезщетения дори за батерии с минимален пробег. Това води до скъпи премии по полиците и съответно удря по джоба на шофьорите.

Матю Ейвъри, директор в компанията за изследване на автомобилния риск Thatcham Research, разкрива проблема пред Reuters. Той е категоричен, че ситуацията е критична и решението не търпи отлагане, тъй като в момента електрическият автомобил не е много устойчив по отношения на батерията дори при дребна катастрофа. В същото време цените на новите батерии са в порядъка на десетки хиляди евро и прави замяната им икономически необоснована.

Допълнителен проблем е рециклирането им в много страни, което става твърде бавно. Това е предпоставка за пожари, има и сериозен риск от замърсяване. Хубавото е, че някои компании като Ford и GM вече работят усилено по проблема, така че ремонтът на батериите да става по-лесен. Но мнозина други нехаят. Крещящ пример в това отношение е Tesla, която, според Reuters, монтира напълно невъзможна за ремонт батерия на произвеждания в Тексас Model Y, например. При нея клетките са залепени заедно като част от автомобила. Те не могат лесно да бъдат дори отстранени лесно, да не говорим за заменени.

Кристоф Лаутервасер, управляващ директор на Allianz Center for Technology, изчислява, че броят на случаите на непоправими батерии вероятно ще се увеличава. Причината е елементарна - повечето производители не позволяват достъп до данните за тях. Оттам става невъзможна диагностиката на клетките дори в случай на незначителни щети. И няма каквато и да е гаранция за застрахователите.

„Всичко това води до противоречие на смисъла от електрически коли, защото производството на батерии отделя много повече CO2 от замърсяването при традиционните модели. Електромобилите трябва да изминат хиляди километри преди да компенсират тези допълнителни емисии. Ако изхвърлите колата на ранен етап, губите почти всяко предимство по отношение на емисиите на CO2", обяснява Лаутервасер.

fallback
  • #21
    О' Нуф Рий II ( преди 8 месеца )
    До #14: Фактът е спорен, оборим и се отнася само до това, което знаете Вие. Това, което аз знам, глади точно обратното: Батериите МОГАТ ДА СА ЛЕСНО И ЕВТИНО РЕМОНТИРУЕМИ, ПРОСТИ ЗА ПОДДРЪЖКА, НАДЕЖДНИ, ЕВТИНИ И ПОНЕ 20% ПО-ЛЕКИ, + USER FRIENDLY ЗА ЦЯЛАТА ВЕРИГА ОТ ПРОИЗВОФИТЕЛ ДО КРАЕН ПОТРРБИТЕЛ И ДАЖЕ РЕЦИКЛИРАНЕ, ако се следва разумната, многоклетъчна концепция, по която, сме изградени и ние и която, ни е предложена от Природата. Лесно е и решава поне 80% от всички проблеми в сферата.
  • #20
    scott ( преди 8 месеца )
    купувай още. сека година по 70 хилки да се вадат.
  • #19
    До 20 ( преди 8 месеца )
    Да, цъкаме си на телефоните на топло в колите. Вие взехте ли си одеало с пух и дебели ръкавици, че тези дни пак ще всли сняг?
  • #18
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Статията е пълна партенка - както много други. Спонсорите ги знаем - Тойотка, Московия, арабелките. Истината е, че в 99% от случаите, я които се стигне до увреждане на батерията, цялата кола е тотал и без това и застрахователят така или иначе ще я плати. На запад критериите за тотал са много по-строги и коли, които тук се ремонтират, там се пишат тотал, но същото се отнася и за ДВГ. Пълна партенка. Храничка за помияррите във форума, които шумно я захапаха като подрастващи нереззи.
  • #17
    РУК ( преди 8 месеца )
    Тия дето си ги изредил, сигурно фактура даже няма да ти дадат, камоли гаранция, а за отговорност при инцидент да не говорим! Ще има - оооо, ама трябваше отначало да кажете за фактура!Нали знаете, те клетките идват от Алито, ние на частно лице ги вкарваме да не плащаме данъци и т.н., че иначе щеше да ви излезе двойно!Ама няма какво да ви притеснява, с фактура само щяхте да платите повече, нищо друго.Карайте си със здраве....
  • #16
    РУК ( преди 8 месеца )
    PLAIDчо, на мястото на застраховател, ще застраховаш ли отново електричка с деформирана батерия, ремонтирана от пишман заварчици с поялник,козия крак и тирбошон?! Хората говорят за специализирани сервизи,гарантиращи безопасност!Много "големи" майстори в България изправят греди,рами и казват - като нова е, ама в нормалните държави застрахователя я изписва като тоталка и повече не може да се регистрира там,щото като се думне втори път тая кола с кашкавалени греди,после те ще плащат за умрелите!
  • #15
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Това за тесла се знае още преди да ги пуснат на пазара, защото всички медии го тиражираха като "откриването на колелото",.
  • #14
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Не знам с какво това е "нов удър". Това е факт и се знае от 15 години.
  • #13
    Гост ( преди 8 месеца )
    Тесла Y се оказва еднодневка,с батерия неподлежаща за ремонт.Честито теслари!
  • #12
    PLAID ( преди 8 месеца )
    #10 ти като си по екологията, що не те виждам с пликче да си събираш изгорелите газове? И нефтените разливи и старите филтри по деретата?
fallback
Последни