IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Tesla e спечелила над 9 милиарда долара от... преките си конкуренти

Противно на очакванията, приходите от продажба на емисионни квоти не спират да растат

Tesla продължава да печели пари от директните си конкуренти: през 2023 година американският производител на електромобили е получил 1.79 милиарда долара от продажбата на кредити за нулеви емисии на други автомобилни компании. Общо от 2009 година насам Tesla е спечелила над 9 милиарда долара по това перо, отбелязва Bloomberg.
  
   
Tesla, емисии, квоти
   
    
На два от трите най-големи автомобилни пазара в света - Китай и ЕС - производителите дължат глоби, ако продаваните от тях автомобили надхвърлят определени нива на емисиите. Същото е и в някои американски щати, начело с Калифорния. Онези, които надхвърлят лимитите, могат да избегнат глобите, като откупят емисионни квоти от компании, които са много под чертата. Tesla, която произвежда само електрически автомобили без локални емисии, е отличникът по този показател. При това тези приходи не са съпътствани от каквито и да било разходи, и автоматично се прибавят към чистата печалба.

Не се сбъдват и прогнозите на американците, че тези приходи ще започнат да намаляват. През 2020 тогавашният финансов директор на Tesla Закари Къркхорн коментира пред Bloomberg, че очаква постъпленията от квоти да станат незначителни в близко бъдеще. Тогава компанията спечели 1.58 милиарда от търговия с квоти. Но вместо да намаляват, приходите от тях скочиха до над 1.7 милиарда във всяка от следващите две години, и доближиха 1.8 милиарда през миналата. Компании като General Motors, Honda или Volkswagen изостават чувствително от поставените цели в продажбата на електромобили. Голям купувач на квоти е и Jaguar Land Rover.

Някои от тези компании отдавна се оплакват от системата за търговия с емисии, която не просто ги наказва за малкия дял електромобили от продажбите им, но и ги принуждава на практика да финансират основния си контурент в тази област.
  
    


  
    

0 от 500
  • #30
    2 rate up comment 3 rate down comment
    PLAID ( преди 2 седмици )
    #30 10 мин. няма да изкараш в затворен гараж с чистия си бензин. Наука не ти трябва. Пpocт експеримент! Големи еколози ставате отведнъж като стане дума за 3-фазни ракети. Къде бяхте досега с чувалчета да събирате изгорели газове по улиците, и петролни разливи по океана, и стари филтри и чаркове по храстите, питам? Как така се сетихте чак сега?
  • #29
    4 rate up comment 2 rate down comment
    РУК ( преди 2 седмици )
    Многократно доказаха научно с примери с изчисления, че една електричка се изравнява с бензинка по въглероден отпечатък, чак когато бензинката изгори бензин за 120 000км! Какво точно продават тесла? Билетчета? като колите им по рождение са обременени с въглероден отпечатък който бензинките генерират на десетата година от живота си?! Дееа и политическите глупости!
  • #28
    5 rate up comment 1 rate down comment
    РУК ( преди 2 седмици )
    "кредити за нулеви емисии" е по голяма глупост и субсидиите за покупка на електричка!Няма значение екологията, важни са едни пари да отиват при едни, а те под масата да ги дават на тия които са лобирали и гласували такива закони! Разбира се крайния потребител плаща всичко!Щото "преките конглокенти" на напушко, тия милиарди ги точат от клиентите си. А после се чудят по форумите - абе що толкова поскъпват новите коли .... Много ми е интересно кой класифицара теслите като "нулеви емисии"
  • #27
    0 rate up comment 1 rate down comment
    до 27 ( преди 2 седмици )
    "tax valuation allowance" не е данъчна отстъпка.
  • #26
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 2 седмици )
    До 18: Когато си тесльофрен, то това е задълго. Но хайде, от мен да мине, да не кажете че съм изгубил надежда: "Tesla Inc.by pulling an eye-popping $5.9 billion out of its tax valuation allowancequadrupled its net income compared to the previous quarter in an otherwise disappointing fourth-quarter earnings report."
  • #25
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До 21 ( преди 2 седмици )
    Ей, хвана ме в лъжа! Въглеродните квоти били 29% от приходите, дори не от печалбата, за третото тримедечие на 2023. Браво! Това наистина прави страшна разлика - направо от Земята до Луната. Легни си сега спокойно как си ми натрил носа, защото за най-голяма изненада на публиката не съм се занимал да проверя в Интернет за точните данни до 6тия знак след запетаята в спор с някакъв си ******** в някакъв уеб сайт.
  • #24
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До 22 и 23 ( преди 2 седмици )
    Тоест пак играем играта "Абе аз съм необразован Мун40 и не знам отговора, ти какво ми се правиш на умен, като можеш да смяташ. Въпреки, че не мога да смятам, знам че отговора е грешен защото не ми харесва. А щом не ми харесва значи грешиш. И да ми задаваш въпроси, нямам умствения капацитет да ти отговоря, но за сметка на това мога да те напсувам, да те обидя, да ти кажа, че грешиш и да ти се подигравам, че можеш да смяташ, можеш да намериш всякакви факти, които да гледам с физиономия на Мyн4о"
  • #23
    2 rate up comment 2 rate down comment
    До 22 и 23 ( преди 2 седмици )
    На един антиматематик като му сложиш едно заглавие "Даже и в Китай продажбите на електромобили се сриват" а след това му кажеш в статията, че за януари месец миналата година в Китай са били продадени 408 хиляди автомобила, а този януари са продадени 729,5 хиляди автомобила, което е 78,8% повече автомобили в сравнение със същия период на миналата година, те продължават да вярват на заглавието и да твърдят, че има срив на продажбите на електромобили и никой не може да ги разубеди в противното!
  • #22
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Гост ( преди 2 седмици )
    Мун40 от проценти не разбира.
  • #21
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Гост ( преди 2 седмици )
    Мун40 мити4ен,нали на Тесла не плащаха за въглеродни квоти?