fallback

Собственици на BMW i3 се оплакват от шокиращи сметки за батерии

Клиенти съобщават за оферти от дилъри, вариращи от 30 000 до 71 000 долара

BMW i3 се появи на пазара през 2013 г., като отбеляза началото на прехода на баварския производител към пълна електрификация. Първоначално проектиран като градска кола, моделът беше спрян от производство в края на 2021 г., като общият му тираж е около 250 000 бройки.

От тях близо 50 000 бяха реализирани на американския пазар. И сега част от тях се оказват сериозен проблем за собствениците си, които остават неприятно изненадани от високите разходи за поддръжка, съобщава Carscoops.

Според информациите много собственици, на които вече се налага да сменят батерията на своето i3, се оплакват от нейната висока цена. В няколко случая тя е над 30 000 долара, а един от клиенти посочва шокиращите 71 000 долара.

BMW продаваше i3 както като изцяло електрическо превозно средство, така и като хибрид с разширен пробег и малък двигател с вътрешно горене. Сега, когато малката кола вече не се произвежда, изглежда дилърите са решили да се възползват и да „ударят“ собствениците с огромни сметки за ремонт.

Проблемът се свежда до високоволтовата батерия, използвана от i3. Тя се състои от осем клетки и когато само една се повреди, сметката за ремонт скача застрашително. Потребители на Reddit и на Facebook твърдят, че дилър им е поискал 33 000 долара за смяна на батерия, а друга публикация твърдят за оферта от 38 000 долара за нова батерия.

Потребител на Reddit просто попита: „Това правилно ли е?“ и споделя снимка на впечатляваща оферта за услуга на обща стойност 71 208,27 долара. Тази цифра надвишава с 57% цената на ново BMW i3 през 2021 г., която е била от 45 445 до 52 495 долара.

fallback
  • #20
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Май електричките взеха да дават на късо, гейропата чупи рекорди по тъпотия и спекула, mini led монитор в САЩ 250 долара, тук 450 евро - живеем в нечуван свят на клоуни!
  • #19
    Супер ( преди 8 месеца )
    Евтини донори нов внос, които оживяват след 5 000 лв ремонт и стават като нови.
  • #18
    admin ( преди 8 месеца )
    електрокарния го закриха мноого отдавна.
  • #17
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Здравейте електрофили. И честито. Очаквам пак тежки математически изхвърляния колко пари се спестяват с покупката на електрокар през целия жизнен цикъл от цената в дилърството като нова, през супер- ултра- най- по- евтиния ток, покупката на 2-ра, 3-та и н-та батерии до продажбата на последния собственик за кокошарник. И най-вече смехориите, при които се сравняваше замяната на батерията с основния ремонт на ДВГ-то... Смешници...
  • #16
    анонимен ( преди 8 месеца )
    До 15. Разбира се че можеш да смениш само един модул. Можеш да смениш дори само повредените клетки в този модул, Но това ще струва повече за труд отколкото да смениш целия модул. Модулите са свързани последователно и при повреда на един единствен модул цялата батерия не работи. При 7000 клетки е божа работа Дали една по една ще се повреждат равномерно из между модулите или ще се повредят повече клетки в един модул. А обикновено повредата е лоша връзка или изтървало уплътнение и намокрен модул.
  • #15
    Хахаха ( преди 8 месеца )
    Типично за Германците. Гледат да свалят кожата на клиента при първа възможност. В Китай литиевите батерии (LiFePO4) са средно 150 долара за 1 kWh Това BMW има 42 kWh което прави 6300 долара. Да кажем че покрай батериите има още някаква конструкция, периферия, охлаждане и др. сложи още 1000 долара за тия тенекии и пластмаси. Смяната на батерия доколкото виждам е работа за няколко часа. Тоест разходи за труд не повече от 500 долара. Общо 7800 долара.
  • #14
    До 14 ( преди 8 месеца )
    Какви глупости дрънкаш? Как така ще смениш само един модул на батерията? Това е все едно да правиш основен ремонт на двигател и да смениш сегментите само на един от цилиндрите и да си мислиш че нещо си направил. Хаха
  • #13
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Сега разбрахте ли защо все повече хора ще избират Тесла, която иска колосалните 12 000 долара за нова батерия, при положение че втора употреба батерия може да бъде продадена на части или цяла за около 8000 долара, ако не е физически повредена. Батериите за Тесла модел s втора ръка се продават по-скъпо отколкото чисто нова за Тесла модел 3. Има 18 модула по около 700 долара всеки плюс допълнителни части. Тоест извън гаранция можеш да смениш само повреденият модул. Навсякъде има изобилие от тях.
  • #12
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Време е великия ЕС да ги задължи тези да ремонтират колите безплатно, това е дефект поне 15 години трябва да го покриват, то иначе никой няма да си купи такава кола нито нова а втора ръка абсурд просто.
  • #11
    Ами така е. ( преди 8 месеца )
    Американците са толкова захлупени че още не са открили дизела и газовите уредби. То ако на ток излизаше по евтино наш Gancho отдавна щеше да е минал на ток. Но сметката ясно показва кое е най евтино. ДВГ при разход 10л на 100 ако минаваш 10 000 километра годишно за 10 години при цена 3лв за литър имаш разход 30 000лв. Смяна на масла, филтри и ремъци сложи още едни 1500лв. Останалите консумативи са същите като на ЕЛ кола. Да ама ДВГ при това каране ще издържи 25 години.
fallback
Последни