fallback

Наистина ли електромобилите съсипват германската индустрия?

Анализ на експерти посочва как местните производители ще се справят с електрификацията

Германските производители на автомобили имаха доста проблеми през последните месеци: икономически затруднения, натиск върху разходите и натиск за адаптиране към електромобили, като всичко това започна да подхранва опасенията, че германската автомобилна индустрия отслабва. Това обаче е неоснователно, показва анализ на управленската консултантска компания PwC Strategy&.

В Европа вече има голяма загриженост за германската автомобилна индустрия. Германските производители на автомобили всъщност са изправени пред предизвикателства поради новите неотложни разходи и натиска да се адаптират. Въпреки това, анализът на PwC Strategy& показва, че Германия е най-добре подготвената държава в Европа за трансформацията към електромобилност.  

Въпреки че някои доставчици на компоненти като ZF Group се борят с трудности и производителите на автомобили също изпитват намаляващи пазарни дялове, автомобилната индустрия  в тази страна е в оптимална позиция. Европейското производство на автомобили ще бъде почти напълно преобразувано в електрически превозни средства до 2030 година и според анализа, германците ще се справят с това..

Продажбите от електромобили в Германия ще се увеличат в бъдеще

Тази промяна обаче не означава, че автомобилната индустрия ще се свие. Търсенето на електрически превозни средства ще продължи да нараства, което ще бъде от полза и за доставчиците. PwC идентифицира 160 европейски автомобилни фабрики.

Три от петте европейски центъра за електрически автомобили са в Германия и съседните региони. Според проучването, благодарение на ниските логистични разходи и надеждните маршрути за доставка в радиус от 250 километра от тези центрове, те имат особено добри възможности за вбъдеще.  

Германия е посочена като най-бързо развиващият се EV център в Европа, благодарение на Volkswagen, на завода на Tesla и този на производителя на батерии CATL. Именно тези три компании са определени като „ключови играчи“. В момента регионът произвежда около 1.3 милиона автомобила годишно, а до 2030 г. се очаква това число да нарасне до 2.3 милиона - почти всички с електрическо задвижване. 

fallback
  • #11
    анонимен ( преди 9 месеца )
    10..Германия затвори реакторите под натиска на зелените, за да има правителство при Меркел. Като имаше вратичка да се пуснат отново. Но Меркел сдаде властта на зелени и червени и те е..ха м..та на всичко. Разчитат на солари и вятър. Да ама с това икономика не се прави и Олаф да излиза да казва, стойте на студено.... накратко, нещата са по-дебели,но плащат 80 милиона,глупостите на 800
  • #10
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Тесла спасиха положението в Германия специално. И без Тесла както знаем ВАГ прави най-много електромобили от старите марки, но не непременно в Германия и примерно масовия ИД2 се планира да е в Испания където заплатите са по-ниски, а и тока по-евтин защото Испания не направи простотията да си затвори реакторите в полза на руски газ и вътлища
  • #9
    PLAID ( преди 9 месеца )
    Не, брат. Гърнетата съсипаха немския автопром. 21 век ползваме вода, не гърнета. 21-век няма бръм-бръм, има фиу-фиууу!
  • #8
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Как да си ги представят по друг начин, като друго не са виждали през тъжния си живот? Първо съветски псевдо-комунизъм, след това мутренски псевдо-капитализъм, наследнил лошите практики. До ден днешен, много от БГ фирмите функционират с разбирането на робовладелци и мениджърските знания на диктатори. Партийният феодализъм и овладяната съдебна система силно допринасят за това. Шепа хора работим за западни фирми и сме видели уважение. Има и няколко оцеляващи дребни БГ фирми на свестни хора и дотам.
  • #7
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Аз за германската автомобилна индустрия притеснения нямам. Те ще си продават колите на каквито и да поискат цени в ЕС - европейците са изпълнителни и вярват, че в китайските коли има скрит хунвейбин, който диктува в Пекин какви вурстове са си купили. Въпросът е ние какво ще правим, като след 10 години ще има само германски к е н е ф и с умряла батерия на вторичния пазар.
  • #6
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Ами нормално. Забавят се покупките. Никой не иска да е на мястото на Херц, които преди две години купиха автомобили по 60 000 евро, А днес по новия модел вече струва 40 000 евро и цените продължават да падат. Доста хора вече изчакват цените да спрат да падат за да купят автомобила си възможно най-изгодно. Точно както желаещите да карат ДВГ бързат да си ги купят докато все още ги има. А дори тези които ще ги има вече ще са на все по-високи цени и сега е най-добрия момент да купиш автомобил с ДВГ.
  • #5
    3рО ( преди 9 месеца )
    Вярно е. Европейската автомобилна индустрия ще се справи с електрификацията и ще излезе на печалба, напук на черните картини на песимистите, които си представят мениджмънта на големите компании като назначените от партията началници на държавните предптиятия през комунизма.
  • #4
    Швабен зи каскен ( преди 9 месеца )
    Много са подготвени.. да внасят батерии от Азия, да.
  • #3
    Гост ( преди 9 месеца )
    Не върви нещо бизнеса, електричари.
  • #2
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Съвсем основателно си е опасението ;))) Огромната разлика между цените на ФВ в Германия и Китай за почти идентични електрически коли (статията от вчера) го доказва. Покрива на германците гори и не само в автомобилната индустрия. Почти 30 г. модела им беше ***: 1. Евтина енергия от Русия. 2. Сравнително ниски заплати. 3. Износ за Китай. С 1. и донякъде с 2. Германия приключи. Сега е ред на 3. (въпрос на няколко години).
fallback
Последни