fallback

Наистина ли електромобилите съсипват германската индустрия?

Анализ на експерти посочва как местните производители ще се справят с електрификацията

Германските производители на автомобили имаха доста проблеми през последните месеци: икономически затруднения, натиск върху разходите и натиск за адаптиране към електромобили, като всичко това започна да подхранва опасенията, че германската автомобилна индустрия отслабва. Това обаче е неоснователно, показва анализ на управленската консултантска компания PwC Strategy&.

В Европа вече има голяма загриженост за германската автомобилна индустрия. Германските производители на автомобили всъщност са изправени пред предизвикателства поради новите неотложни разходи и натиска да се адаптират. Въпреки това, анализът на PwC Strategy& показва, че Германия е най-добре подготвената държава в Европа за трансформацията към електромобилност.  

Въпреки че някои доставчици на компоненти като ZF Group се борят с трудности и производителите на автомобили също изпитват намаляващи пазарни дялове, автомобилната индустрия  в тази страна е в оптимална позиция. Европейското производство на автомобили ще бъде почти напълно преобразувано в електрически превозни средства до 2030 година и според анализа, германците ще се справят с това..

Продажбите от електромобили в Германия ще се увеличат в бъдеще

Тази промяна обаче не означава, че автомобилната индустрия ще се свие. Търсенето на електрически превозни средства ще продължи да нараства, което ще бъде от полза и за доставчиците. PwC идентифицира 160 европейски автомобилни фабрики.

Три от петте европейски центъра за електрически автомобили са в Германия и съседните региони. Според проучването, благодарение на ниските логистични разходи и надеждните маршрути за доставка в радиус от 250 километра от тези центрове, те имат особено добри възможности за вбъдеще.  

Германия е посочена като най-бързо развиващият се EV център в Европа, благодарение на Volkswagen, на завода на Tesla и този на производителя на батерии CATL. Именно тези три компании са определени като „ключови играчи“. В момента регионът произвежда около 1.3 милиона автомобила годишно, а до 2030 г. се очаква това число да нарасне до 2.3 милиона - почти всички с електрическо задвижване. 

fallback
  • #1
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Каква електрификация. Тя приключи. Само в празните зелени кратуни още виждат бъдеще в контакта. Заигравката до момента излиза прекалено скъпо, очеизвадно е, че никоий не иска да плаща повече за тази химера (към днешна дата).
fallback
Последни