Шведският производител на хиперавтомобили Koenigsegg смята съвсем скоро да атакува неофициалния световен рекорд за скорост, като преодолее границата от 500 километра в час. Новината бе потвърдена от самия Кристиян фон Кьонигсег в интервю за изданието Carup. Според основателя на компанията новият Koenigsegg Jesko Absolut е напълно в състояние да счупи рекорда.
През 2019 предпроизводствена версия на Bugatti Chiron SuperSport 300+ постигна 490.47 км/ч на тестовото трасе на VW в Ера-Лесин и до днес си остава най-бързият серийно произвеждан автомобил на планетата. Рекордът не бе признат от "Гинес", защото бе постигнат в една посока, а официалното регистриране на рекорда изисква средно аритметично от максималните скорости в две противоположни посоки. Въпреки това постижението на Chiron е цели 42 км/ч по-добро от официалния рекорд, притежание на Koenigsegg Agera RS.
Сега Кристиян фон Кьонигсег смята, че може да подобри това със сериен автомобил, обут със стандартните за него гуми. Koenigsegg Jesko Absolut има същия двигател като обикновения Jesko - 5-литров V8 с туин турбо и 1625 конски сили максимална мощност (с гориво Е85). Основната разлика е в допълнителния аеродинамичен пакет, който прави Absolut доста по-бърз на правите, и в по-мекото му окачване. "Нашите теоретични модели показват, че можем да надминем 500 км/ч. Сега искаме да го покажем и в действителност", обясни фон Кьонигсег. Освен всичко, шведите се заричат да направят рекорда на обществен път (затворен за движение, разбира се), а не на специално пригодени тестови трасета, както постъпиха Bugatti и SSC с тяхната Tuatara. В момента компанията търси подходяща, достатъчно дълга пътна отсечка. "Най-вероятно няма да е в Швеция, а в чужбина", поясни фон Кьонигсег.
От Benz Velo до Aguera - историята на рекорда за скорост (ГАЛЕРИЯ):
Базовата Agera RS има мощност 865 киловата, или 1176 конски сили. Компанията обаче направи и 11 коли с мощност 1 мегават - 1400 коня. Тъкмо с една от тях Никлас Лиля записа настоящия официален световен рекорд през ноември 2017.