fallback

От това лято в Пловдив ще се правят по 10,000 електромобила годишно

След купувачите на българския V500-e вече се нареди дори Tesla

Най-късно до това лято в Пловдив ще работи завод за електрически автомобили с капацитет 10,000 бройки годишно, обяви Красимир Петков, главен изпълнителен директор на Milara International, в предаването "В развитие" по Bloomberg TV Bulgaria. Компанията вече произвежда малки електрически камиончета в Пловдив, но сега инвестира 22 млн. долара в строителството на изцяло нов завод за тях.                Базираната в Пловдив Milara International e дъщерно дружество на Milara Inc - компания, създадена от Петков в Бостън в началото на века и специализирана първоначално в областта на роботиката и полупроводниците. В последните години компанията разшири значително дейността си, и освен това придоби дял в германския дистрибутор на електрически товарни автомобили Sevic. Sevic и Milara чрез джойнт венчър произвеждат в Пловдив моделите 500V-e и 500V. Това на практика не са леки автомобили, а електрически четириколки категория L7e, което опростява значително регистрацията им.        Шефът на Sevic Александър Брилис, главният изпълнителен директор на Milara Красимир Петков и Джон Баутиста от американската Tropos, с която джойнт-венчърът сключи стратегическо партньорство. Снимка SEVIC         V500e се предлага с два различни размера на батерията - 16.5 киловатчаса, достатъчна за пробег от 150 км, и 33 кВтч, която осигурява до 300 км пробег. Цената е съответно 24,900 и 29,500 евро. Мощността на електромотора е 20 конски сили, а товароносимостта - между 576 и 676 кг, в зависимост от спецификацията. Максималната скорост е 80 км/ч.        Австрийските държавни пощи започнаха изпитания на произвеждания в България електромобил още миналата пролет           Автомобилите вече имат дистрибуторски мрежи и реализирани продажби в Германия, Франция, Италия, Израел и други страни. Сред клиентите й са дори Tesla, закупила около 30 автомобила за заводите си, и училищните власти на щата Калифорния.

Разработката на V500e е основно дело на български инженери в Пловдив, заяви Петков пред Bloomberg TV Bulgaria. Целия разговор можете да видите тук.        Още снимки на произвежданите в Плодвив машини вижте в ГАЛЕРИЯТА:

      

 

fallback
  • #10
    От русенец до русене ( преди 8 месеца )
    Син карс само си въртят схемите!
  • #9
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Бсй *** не е доволен. Ако можеше да е дизел пушеш черно щеше да е идеално
  • #8
    Русенец ( преди 8 месеца )
    Синкарс на инж.Росен Даскалов произвежда подобно камионче.
  • #7
    Vincenzo ( преди 8 месеца )
    Дано са предимно за износ..в Бг дупките и джигитите ще ги изтърбушат !
  • #6
    РУК ( преди 8 месеца )
    Гръмко заглавие за нещо което е напудрена версия на ел. мулетата които щъкаха из всяка по голяма гара или фабрика ....
  • #5
    Факт ( преди 8 месеца )
    Хората разбраха че газ и прупан бутан му е мяката
  • #4
    PLAID ( преди 8 месеца )
    Има действация, евала! Има нужда от ведомствени кари навсякъде. Някога по нашите гари такива возеха куфарите по пероните. Когато БДЖ бе стратегически силно. Сега лапачката я взеха частните превозвачи, правят масовка по пътищата, пушат и хабят горивото, а в рейсовете теснотия, вместо да има влакове по 260-300 км/ч и вътре да е като в Конкорд.
  • #3
    анонимен ( преди 8 месеца )
    ясно е, че бае ви *** нема нужда. На бае ви му требва само количка да транспортира киселото зейе у мазъта. За щастие по света има предостатъчно хора, които не са такива ***
  • #2
    анонимен ( преди 8 месеца )
    16 киловата 50 хиляди лева, айде нема нужда.
  • #1
    анонимен ( преди 8 месеца )
    хората си работят тихичко и напредват. Чудно как са се опазили някой боко, киро или от сорта да иде да ги "открие" тържествено...
fallback
Последни