Най-късно до това лято в Пловдив ще работи завод за електрически автомобили с капацитет 10,000 бройки годишно, обяви Красимир Петков, главен изпълнителен директор на Milara International, в предаването "В развитие" по Bloomberg TV Bulgaria. Компанията вече произвежда малки електрически камиончета в Пловдив, но сега инвестира 22 млн. долара в строителството на изцяло нов завод за тях.
Базираната в Пловдив Milara International e дъщерно дружество на Milara Inc - компания, създадена от Петков в Бостън в началото на века и специализирана първоначално в областта на роботиката и полупроводниците. В последните години компанията разшири значително дейността си, и освен това придоби дял в германския дистрибутор на електрически товарни автомобили Sevic. Sevic и Milara чрез джойнт венчър произвеждат в Пловдив моделите 500V-e и 500V. Това на практика не са леки автомобили, а електрически четириколки категория L7e, което опростява значително регистрацията им.
Шефът на Sevic Александър Брилис, главният изпълнителен директор на Milara Красимир Петков и Джон Баутиста от американската Tropos, с която джойнт-венчърът сключи стратегическо партньорство. Снимка SEVIC
V500e се предлага с два различни размера на батерията - 16.5 киловатчаса, достатъчна за пробег от 150 км, и 33 кВтч, която осигурява до 300 км пробег. Цената е съответно 24,900 и 29,500 евро. Мощността на електромотора е 20 конски сили, а товароносимостта - между 576 и 676 кг, в зависимост от спецификацията. Максималната скорост е 80 км/ч.
Австрийските държавни пощи започнаха изпитания на произвеждания в България електромобил още миналата пролет
Автомобилите вече имат дистрибуторски мрежи и реализирани продажби в Германия, Франция, Италия, Израел и други страни. Сред клиентите й са дори Tesla, закупила около 30 автомобила за заводите си, и училищните власти на щата Калифорния.
Разработката на V500e е основно дело на български инженери в Пловдив, заяви Петков пред Bloomberg TV Bulgaria. Целия разговор можете да видите тук.
Още снимки на произвежданите в Плодвив машини вижте в ГАЛЕРИЯТА:
Още по темата:
-
Високотехнологичните български компоненти в съвременни модели стават все повече
-
Колите на ток достигат рекордните 5.8% от общия пазар у нас през 2023, сочат данни на Automedia
-
Тук създаваме високи технологии за коли, които са и по-доходни, и по-трайни от обикновеното сглобяване, казва шефът на Robert Bosch България
-
Колко са вече бързите станции у нас, как се развиват цените и има ли горна граница за скоростта на зареждане?