fallback

От това лято в Пловдив ще се правят по 10,000 електромобила годишно

След купувачите на българския V500-e вече се нареди дори Tesla

Най-късно до това лято в Пловдив ще работи завод за електрически автомобили с капацитет 10,000 бройки годишно, обяви Красимир Петков, главен изпълнителен директор на Milara International, в предаването "В развитие" по Bloomberg TV Bulgaria. Компанията вече произвежда малки електрически камиончета в Пловдив, но сега инвестира 22 млн. долара в строителството на изцяло нов завод за тях.                Базираната в Пловдив Milara International e дъщерно дружество на Milara Inc - компания, създадена от Петков в Бостън в началото на века и специализирана първоначално в областта на роботиката и полупроводниците. В последните години компанията разшири значително дейността си, и освен това придоби дял в германския дистрибутор на електрически товарни автомобили Sevic. Sevic и Milara чрез джойнт венчър произвеждат в Пловдив моделите 500V-e и 500V. Това на практика не са леки автомобили, а електрически четириколки категория L7e, което опростява значително регистрацията им.        Шефът на Sevic Александър Брилис, главният изпълнителен директор на Milara Красимир Петков и Джон Баутиста от американската Tropos, с която джойнт-венчърът сключи стратегическо партньорство. Снимка SEVIC         V500e се предлага с два различни размера на батерията - 16.5 киловатчаса, достатъчна за пробег от 150 км, и 33 кВтч, която осигурява до 300 км пробег. Цената е съответно 24,900 и 29,500 евро. Мощността на електромотора е 20 конски сили, а товароносимостта - между 576 и 676 кг, в зависимост от спецификацията. Максималната скорост е 80 км/ч.        Австрийските държавни пощи започнаха изпитания на произвеждания в България електромобил още миналата пролет           Автомобилите вече имат дистрибуторски мрежи и реализирани продажби в Германия, Франция, Италия, Израел и други страни. Сред клиентите й са дори Tesla, закупила около 30 автомобила за заводите си, и училищните власти на щата Калифорния.

Разработката на V500e е основно дело на български инженери в Пловдив, заяви Петков пред Bloomberg TV Bulgaria. Целия разговор можете да видите тук.        Още снимки на произвежданите в Плодвив машини вижте в ГАЛЕРИЯТА:

      

 

fallback
  • #20
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Ей това диванния разбирач и анонимните форуми няма угодия. Като "произвеждахме" Грейт Уол - нищо не правим, за смях сме. Руснаците или някой друг по същия начин "произвеждат" Москвичи/телефони и т.н. - евала, а ние дори това не правим. Ето сега пак ще правим ел возила - е то това нищо не е.
  • #19
    Pe60 Mo71ka7a ( преди 8 месеца )
    До 19...А бе акълия...Хвани си оправи мозъчето че е видно че сметките ги правиш напълно на обратно...Ама то все пак нали си празнувал на 2 Февруари така че ясно защо при теб всичко е на обратно
  • #18
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Причината да не се ползват товарни влакове е защото така или иначе трябва стоките да бъдат закарани с един камион до склада/рампата на гарата, да бъдат разтоварени, да изчакат товарният влак, да бъдат натоварени на това камионче, да се закарат и до влака да се разтоварят в него, да се разтоварят на гарата получател в подобно камионче, да се приберат в склада докато дойде другия камион да ги закара до местоположението. А още първия камион може да ги достави директно на адреса по-бързо и евтино.
  • #17
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Осъзнавате ли че сте блокирали всички IP на vivacom и никой не може да пише коментари от мобилния си телефон? Защо просто не забраните коментарите, щом не ви харесват и не желаете хората да пишат?
  • #16
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Брей, не знаех, че Тодор Живков е бил и доктор? Да не го бъркаш с жена му?
  • #15
    Гатьо ( преди 8 месеца )
    Имахме такива на жп гарата по времето на д-р. Тодор Живков преди има няма 40 години. Европейската демокрация за тези години създаде същото, само където те вече са ненужни на гарата, защото от нея вече нищо не се изнася и товарни влакове отдавна не спират, а на мястото на гарата останаха купчина изпотрошени тухли и мазилка като надгробен камък.
  • #14
    анонимен ( преди 8 месеца )
    абе това в Китай струва 2к$ или 3500 лева. Колкото и да го оскъпяват повече от 10к лева няма как да стане да дойде до тук
  • #13
    Коко ( преди 8 месеца )
    А завода в Ловеч срееен пръст.Всичко е вече фотоволтаици.Пълни мошеници.
  • #12
    анонимен ( преди 8 месеца )
    сещам се за едни клубове от 80 години като ученици участвахме тнтм общо взето това е нивото
  • #11
    Бумеранг ( преди 8 месеца )
    Да...много приличат на старите електрокари и ... Имаше едни жълти камиончета...точно същите,!
fallback
Последни