fallback

Мантинелите на пътя не могат спрат тежките електромобили

Тестове показаха сериозен проблем с предпазните парапети (ВИДЕО)

Електрическите превозни средства са по-тежки от аналозите им, задвижвани с двигатели вътрешно горене. Масивните пакети батерии, от които се нуждаят електромобилите, са част от оборудването им, като са интегрирани в пода и намаляват центъра на тежестта. Това подобрява управлението, но се превръща в истинско предизвикателства съществуващата инфраструктура и най-вече за безопасността на пътя.

Доказателство за това са проведени тестове от екип от Университета на Небраска, чиято екип катапултира електрически пикап Rivian R1T срещу стандартна стоманена мантинела със скорост 100 км/ч, за да провери дали тя ще издържи. Това не става, като в публикуваното видео се вижда как големият Rivian преминава през стоманената мантинела, сякаш нея я няма.

Електрическият пикап все още запазва достатъчно инерция, за да прескочи бетонна преграда, разположена зад парапета. Екипът тества и Tesla Model 3, като бариерата също не успя да спре електрическия седан. Той буквално повдигна мантинелата, минавайки под нея.

Предстои да бъдат проведени още изпитания, като те ще бъдат върху новата мантинела Midwest Guardrail System, които ще се използва по пътища в САЩ. Тя е проектирана да спира превозни средства с тегло до 2300 кг, което обаче е по-малко от това на много от новите електромобили.

За сведение, Rivian R1T тежи 3220 кг, а Ford F-150 Lightning - 2700 кг., като те отстъпват на Hummer EV с неговите 4080 кг. Дори по-малки електромобили - като седана Mercedes-Benz EQE, например, надхвърлят границата от 2300 кг.

fallback
  • #11
    Гост ( преди 9 месеца )
    Турбо,всеки учил математика начален глокс ще реши задачката.Теслю мити4ен не може.
  • #10
    Турбо ( преди 9 месеца )
    До Гост.Тази задача тесльо не може да я реши.Аз се справих с нея за 5 минути.
  • #9
    PLAID ( преди 9 месеца )
    #6 говориш ли или някой пъpди? Клетките пушат. Пластмасовият резервоар гърми от раз.
  • #8
    PLAID ( преди 9 месеца )
    Да скъса мантинелата и да отнесе бетона, без са му се пукне джама дори. Това какъв танк е...
  • #7
    carpe_diem ( преди 9 месеца )
    Много ме изкефи преди няколко години как едно пежо 206 изкърти мантинелата между Семинарията и ТВ кулата, като по телевизията казаха, че била направена да спре 40-тонен ТИР. И как нито един журналист не зададе въпроса как 1-тонно пежо бута нещо, дето уж не може 40-тонен ТИР да бутне. Та и тука така. Само дето теслата от "теста" тежи приблизително еднакво с ДВГ кола в този сегмент. За другите марки не знам какво им е извинението да им тежат колите средно по 300-600 кг. повече от ДВГ аналозите им.
  • #6
    Ъхъ ! ( преди 9 месеца )
    Те, мантинелите, не могат да спрат тежките електромобили, а като започнат да горят , горят много качествено - нямаш шанс да излезеш и да се спасиш - изгаряш бързо и без остатък ! Честито на собствениците на електромобили! Честито горене, колеги!
  • #5
    Гост ( преди 9 месеца )
    Батериите в пода не "намаляват центъра на тежестта",само го снижават.Статия превеждана с гоогле транлате.Задачката за теслю мити4ен. 3 котки изяждат 2 мишки за 10 минути.За колко време 5 котки ще изядат 5 мишки?
  • #4
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Киа EV9, близо 3 тона с едни смешни 200 коня обаче ако те удари подобно нещо особено челен удар никакъв шанс, ама никакъв.
  • #3
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Тесла модел 3 тежи 1,7т. Ако тази мантинела не може да я спре, означава че не може да спре по-голямата част от новите автомобили независимо от задвижването. Повечето бензинови и дизелови SUV тежат повече от Тесла модел 3.
  • #2
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Бензиновия Ф-150 тежи над 2 тона, нали не мислите че мантинелата ще я спре!
fallback
Последни