Автомобилната индустрия е изправена пред „перфектна буря“ - правителствени политики, променливо клиентско търсене, високи разходи, мрежови проблеми и кризи с доставчици засягат индустрията. Всичко това заплашва бившата доминация на Германия като автомобилен производител и, разбира се, са свързани с електрификацията. Тя просто няма как да бъде завършена успешно без най-големия автомобилен пазар в Европа, пише в свой анализ Focus.de, като посочва 5 фактора, които могат да разрушат сектора.
5-те фактора, които заплашват автомобилната индустрия в Германия (ГАЛЕРИЯ):
Германските доставчици на части и оборудване също страдат от прехода към мобилността. Компании като Schaeffler, Continental и Bosch обявяват още хиляди съкращения на работни места, тъй като натискът върху разходите става огромен от необходимостта да се инвестира в електрически превозни средства. През трите години до 2023 г. броят на германските доставчици от ниво 1 с повече от 20 служители е намалял от малко под 700 до около 615, придружен от загуба на повече от 30 000 работни места.
Така бившите шампиони на германската индустрия за доставчици на автомобилни части и оборудване са изправени пред загуба на глобалния си пазарен дял. Въпреки загубите тези доставчици все още държат 25% от глобалния пазарен дял през 2022 г., но се отбелязва спад с три процентни пункта от 2019 г. насам.