IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Наистина ли ЕС ще забрани ремонта на стари автомобили?

Европейската комисия отрече подобни намерения за колите на 15 и повече години

ЕС взе окончателно решение по отношение на двигателите с вътрешно горене. Както е известно, от 2035 г. ще бъде забранена продажбата на нови автомобили с ДВГ, като целта е преминаване към електрически или водородни превозни средства. Забраната няма да се отнася за автомобили със синтетични горива (eFuels), ако те са с нулеви вредни емисии, но засега тяхната цена е много висока.


сервиз ремонт


Какво обаче ще се случи със старите автомобили, които все още са в движение? В социалните медии се разпространи новината, че ЕС може да забрани техния ремонт и по този начин ще принуди шофьорите да купуват по-нови превозни средства, докато в крайна сметка те още се продават.

Европейската комисия подготвя нов регламент, който се занимава с управлението на излезли от употреба превозни средства. Новият текст има за цел да дефинира понятието „остатъчно превозно средство“. В случая то ще се отнася за превозни средства, който са претърпели повреди, свързани с основни части като двигател, трансмисия, спирачки, волан и шаси.

Всички тези автомобили са на около 15 години, което накара някои да твърдят, че ЕС иска да забрани ремонта на такива превозни средства. Европейската комисия обаче отрече да има подобни намерения, като обясни, че една от целите на новия регламент е да улесни ремонта на стари превозни средства по по-устойчив и отговорен начин.

Уточнява се все пак, че ще има определени типове двигатели, които не могат да бъдат ремонтирани. От друга страна, в случаите, когато собственикът на автомобил, категоризиран като „остатъчно превозно средство", иска да го продаде, може да се счита, че автомобилът е в края на полезния си живот. Като такъв, той трябва да бъде закаран на сметището.

Текстът на Комисията, който все още трябва да бъде одобрен, обяснява случаите, в които дадено превозно средство се счита за излязло от употреба кола. Едно превозно средство ще се счита за непоправимо, когато някой от неговите компоненти не може да бъде ремонтиран или заменен. По същия начин, ако конструктивните му елементи имат необратими технически дефекти, автомобилът ще се счита за непоправим.

Описани в приложенията към текста, тези мерки имат за цел да предотвратят злоупотребите на пазара на употребявани автомобили чрез ограничаване на опитите за продажба на излезли от употреба автомобили. Много от тези продажби допринасят за увеличаване на пътните произшествия и нивата на замърсяване, като продължават да държат в движение прекалено стари и лошо ремонтирани превозни средства.


0 от 500
  • #10
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Аман от глупости... ( преди 3 месеца )
    Няма нещо което да не може да се ремонтира или част която да не може подмени! Друг е въпросът дали си струва времето и парите. Това вече е строго индивидуално според конкретният случай. За един може да се изгодни, за друг не. Отделно че се реставрират и стари коли заради сантиментална или колекционерска стойност. Принципно не е работа на държавата да се занимава с такива неща. Кой какво ще ремонтира и реставрира си е негова работа
  • #9
    1 rate up comment 11 rate down comment
    Мда ( преди 3 месеца )
    И вие си представяте, че някой ще купува нещо дето пуши, чупи се, тече и не върви. И ще го кара на 3 евро литъра или близо 4 стотака наши пари за резервоар. С което може да влезе само до околовръстното и го заболява главата от бучене и димляци. Явно вярвате в мазохизма, обаче народа не си е намерил $те на улицата. 2 кинта на 100, 4х4, 500 коня, 2 багажника, 0 поддръжка и ремонти, 0 сервизни интервали, 0 данъци, безплатно паркиране и пр. Затова най-продаваното глобално МПС за 2023 бе Игрека.
  • #8
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    7-ми, то и сега никой не те спира да ги ремонтираш. Въпроса е, че цената на ремонта в доста от случаите е такава, че се замисляш да си купиш нов уред (с гаранцията). За ремонт на пералня, съдомиялна (поне в Германия), почваш от 100Е (само да дойдат) и после части и труд (плаща се на час). Та 300Е ремонт или 500Е нова?
  • #7
    10 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    По-скоро ще задължи да ги ремонтират, както коли така и всички електроуреди това е еко, не играчките с батерии.
  • #6
    7 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    5-ти, бъркаш малко. Щолц дълги години бе вице на Меркел, но в абсолютна сянка и го сложика с идеята да има приемственост. Но отначало бе ясно че е мишок. И нито Меркел нито партиите и (ЦДУ / ХДС) имат общо с него. Той е СПД (ляв) настъпан от зелените. Голямата разлика с Меркел, е че тя поне "има топки", докато тоя само се спотайва и току изпъли да прочете каквото са му спуснали. Най слабият канцлер в след военната история на Германия,
  • #5
    20 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    "Както е известно, от 2035 г. ще бъде забранена продажбата на нови автомобили с ДВГ" - Както е известно, това е проект, който ще умре със дясната вълна, която започна още.в края на 2021-а и ще приключи с това, Гермнаия да изрита Шолц (реално Меркел) и да се промени всичко коренно.
  • #4
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Грета Тунберг ( преди 3 месеца )
    Това не действа на мекия шмайзер на MythBuster.Само снимка на Деми Роуз го вдига.
  • #3
    21 rate up comment 2 rate down comment
    Лудория ( преди 3 месеца )
    Най-излишното в нашето общество - политици и бюрократи.
  • #2
    24 rate up comment 3 rate down comment
    Гост ( преди 3 месеца )
    Правила писани от хора без нужното образование,като акушерката представител на ЕК.Има ли двигател,който не може да се ремонтира?
  • #1
    26 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Каквото и да прави тази ЕК, песента им е изпята. След няколко месеца ше дойдат други и май се очертава разък десен завой. и изобщо не е ясно дали ще продължават тази "зелена" политика. А и все повече гласове се чуват за отмяна на забраната за ДВГ... така че всяка... директива е предпоследна.