Mazda удвоява SUV-моделите си от среден клас, като представи CX-70, който всъщност представлява нов вариант на CX-90, но с пет места вместо със седем. Новият модел споделя платформата, задвижването и по-голямата част от каросерията си с по-големия си брат, като е позициониран като конкурент на BMW X5 и Lexus RX.
Все пак има някои разлики между двата модела на Mazda. Като за начало, CX-70 е оформен с малко повече спортен дух и повече лъскаво черно в сравнение с хромирания CX-90. Решетката получава черен мрежест дизайн на мястото на яркото покритие на CX-90, а предната броня е различна.
Задната броня също получава нов дизайн, с изкуствени вентилационни отвори в ъглите. Тъмни покрития се появяват върху капаците на огледалата, дръжките на вратите и релсите на покрива, а наличните 21-цолови джанти получават лъскави черни джобове и машинно обработени лица.
Отвътре CX-70 почти напълно повтаря CX-90, като се изключи факта, че няма трети ред седалки. Наличната червена кожа с черна акцентираща ивица се предлага само за новия модел, като се комбинира с черен интериор с контрастни червени шевове на панелите на вратите и волана.
Новият SUV има почти същото оборудване като „баткото“, въпреки че това е първата Mazda, която включва интеграция на Amazon Alexa в информационно-развлекателната система. Това дава гласово управление на някои вградени функции, като управление на климатика и информационно-развлекателна система, и също така се синхронизира с домашно оборудване, поддържащо Amazon.
CX-70 също така разполага с функцията Unresponsive Driver Support като част от своя адаптивен круиз-контрол и функционалност за центриране в лентата. В случая, ако човекът зад волана не реагира на ескалиращ набор от подкани и предупреждения (както в случай на спешна медицинска помощ), колата ще спре постепенно в своята лента и ще активира своите аварийни светлини.
CX-70 използва същите задвижващи механизми като CX-90. Това за 3,3-литров, редови двигател с 6 цилиндъра, произвеждащ 280 к.с. в стандартния си вариант или 340 к.с. в S-версията, както и plug-in хибрид с 323 к.с. В неговата основа е 2,5-литров двигател с 4 цилиндъра, електромотор с 68 кВт/ч и литиево-йонна батерия с капацитет 17,8 кВт/ч.
Задвижването на четирите колела е стандартно, като благодарение на по-ниското си тегло CX-70 ще бъде по-ефективен от CX-90, но все още данни за теглото и разхода на се посочват. Известно е само, че новият SUV ще изминава 50 км на електричество.
Като размери двата SUV на Mazda са почти идентични, а единствената разлика може да дойде от броните, но тя е минимална. Тъй като няма трети ред седалки, CX-70 ще предлага много по-голям багажник, чийто обаче засега не се разкрива.
Японският производител не разкрива и цените на модела, чийто основен пазар е Северна Америка. В Европа Mazda също ще предложи още един SUV, но ще подходи по обратен ред, като към настоящия CX-60 ще предложи 7-местния CX-80.
Още снимки на новия SUV на Mazda - вижте в галерията: