fallback

Различават ли се автомобилите, произведени в Китай от тези в Европа?

Все повече коли, сглобени в азиатската държава, се изнасят за чужбина

Повечето водещи производители имат заводи в Китай, които първоначално правеха автомобили изключително за местния пазар, но през последните години ги изнасят за цял свят. Затова е интересно да се разбере дали има разлика между идентични модели на Audi, BMW, Mercedes-Benz, Citroen и Peugeot, сглобени в заводи на Стария континент и тези в азиатската държава. Отговор на този въпрос дават експертите от Auto.Mail.

Дълга история

Водещи европейски автомобилни компании започват да произвеждат своите модели в Китай през 80-те години на миналия век. Сред първите е Volkswagen, а в наши дни почти всяка западна марка има собствено производство на автомобили в Поднебесната империя.

„Качеството на моделите от Европа и Китай е приблизително еднакво, защото световните компании обръщат голямо внимание на този аспект. По отношение на ремонта и поддръжката автомобилите също са сходни, защото използват еднакви доставчици. Например заводът FAW, който произвежда автомобили Audi, използва компоненти от заводите на Bosch, Continental и BorgWarner, също разположени в Китай“, отбелязват експерти.

Като цяло е възможна малка разлика между произведени в различни заводи модели, като този параметър се следи и се съхранява в граници, определени от производителя. По-важното в случая е, че автомобили, произведени на поточни линии в различни държави, трябва да отговарят на стандартите, определени от марката. За клиента няма разлика. Пример за това е Volvo, който пренасочи няколко от своите модели в заводите си в Китай, но те продължават да се продават по цял свян

Специфика

Въпреки високото качество на компонентите, монтажа и резервните части на китайските версии на европейските автомобили, те могат да имат значителни разлики в конфигурациите, двигателите, каросерията и вътрешните части. А това се дължи на факта, че производителите адаптират колите си към спецификата на местния пазар.

„Китайците", например, имат приоритет за пътниците отзад, така че салонът на задния ред може да бъде по-просторен. Не трябва да се пренебрегват и климатичните особености на различните държави. Заради тях някои модели нямат обичайния зимен пакет от опции, като отопляеми седалки, огледала и прозорци, предлагани в голяма част от Европа.

Адаптация

По принцип, автомобили от европейски марки, произведени в Китай, рядко се изнасят извън страната. По тази причина такива автомобили често са оборудвани само с базов „зимен пакет“. В същото време по тези коли могат да бъдат правени промени, за да се адаптират за чужд пазар. Възможно е, например, да бъде увеличен обема на резервоара за миене на предното стъкло.

Същото се отнася и за някои детайли от окачването. Стандартно те са направени на базата на постоянни температури над нулата, каквито се отчитат в повечето провинции на Китай. Това обаче може да повлияе негативно на управляемостта и безопасността при използване на автомобила в райони със студен климат. И затова се правят промени.

Китайските коли понякога са по-дълги

Европейските автомобили, произведе в Китай, като Audi Q3, Volkswagen Taos и Peugeot 3008, са по-адаптирани към местния пазар. Производителите се фокусират върху техническото оборудване на автомобила и създаването на комфортни условия за пътниците. Много седани и SUV получават по-големи колела, а някои модели се предлагат в удължен вариант.

В Китай, например, се произвеждат и предлагат „удължени“ версии на BMW X1, X3, X5, 3-Series и 5-Series, на модели от семействата Mercedes-Benz C-Class, E-Class и GLS, както и Audi A4, A6 и A7 . Кросоувърът Range Rover Evoque също е с по-големи размери за китайския пазар. А за да може се отличават от стандартните модели, тези версии получават буква „L“ в името си.

Експерти допълват, че в Китай търсенето на дизелови автомобили е минимално. Следователно там не се произвежда модел като Audi Q3, например, в модификации 35TDI и 40TDI. Освен това местното Q3 не е достъпно с ръчни скорости, каквито се предлагат в европейската версия.

Не трябва да се пропуска и факта, че Китай има прогресивен транспортен данък. За модел с обем на двигателя до 1,6 литра ставката е 3%, до 2,0 литра - 5%, от 2,0 до 2,5 литра - 9%, от 3,0 до 4,0 литра - 25%. За двигател над 4,0 литра данъкът достига 40%. Затова западните автомобилни производители произвеждат специални версии с намален обем на двигателя за китайския пазар. На Mercedes-Benz G-Class обемът на двигателя е намален от 4,0 на 1,9 литра, което позволява на купувача да намали ставката на транспортния данък от 25% на 5%.

fallback
  • #12
    ........ ( преди 10 месеца )
    Още една история свързана с Китай Около 2000 година Китай прави дарение по едно Iveco Daily на всички центрове на спешна помощ в България. Тръгват да ги регистрират и базата данни на КАТ такова жуотно нема. Пускат запитване до Iveco Italy и от там казват "ние такова нещо не сме правили". Правено ексклузивно за китайският пазар.
  • #11
    ...... ( преди 10 месеца )
    Първият Skoda Superb е реално китайски VW Passat 3bg. Представител на Volkswagen AG отива в Китай да "нагледа" как върви филиала и вижда пасат като европейският НО по дълъг със увеличено пространство за пътниците отзад. Естествено тази модификация се прави ексклузивно за китайският пазар. Взема една бройка я кара във Волфсбург където решават че пасат не се нуждае от версия "L" но харесват разработката и я представят в Европа като Skoda Superb първо поколение новият флагман на Skoda.
  • #10
    Пропов ( преди 10 месеца )
    Производителя казва, че всичко е еднакво, имат строг качествен контрол и еднакви стандарти навсякъде и бля бля бля, но аз просто не им вярвам. Я стига, комунизмът по никакъв начин не стимулира хората да работят добре, ние българите го знаем от опит.
  • #9
    До 7 ( преди 10 месеца )
    Корейците от доста време отвориха дизайнерски и инженерни центрове в Европа и САЩ. И си им личи.
  • #8
    Мемфис ( преди 10 месеца )
    До 4. Ако не ти плащат за това, което пишеш, значи си много п..ст!
  • #7
    БайБоцимир ( преди 10 месеца )
    Гледам разни модели на BYD, уж щели да превземат европейския пазар, но не мога да харесам нищо - прилича си на китайско, да кажем азиатско. Интериорът им е като на детски играчки. Южнокорейците се справят много по-добре.
  • #6
    Achtung ( преди 10 месеца )
    Сега Волво е далеч по-качественно от периода когато бяха под крилото на Форд.
  • #5
    mercedes G klass ( преди 10 месеца )
    Това последното за Мерцедес G-класата, дето е 1.9 литра обем, ми идва малко в повече.... то колкото и турбини да му сложиш, си остава танк бе хора, как 1.9литра?
  • #4
    анонимен ( преди 10 месеца )
    имате погрешна представа за китайската автоиндустрия немците вече са далече в задните огледала и не цъкат с дълги къси
  • #3
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Safety разликите могат да бъдат огромни - в слабо развитите държави за да постигнат ниска цена се икономисва и от метал и от възглавници - резултата е кола която се сгъва на осморка при удар с 40 км/ч
fallback
Последни