IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Пропусна ли Dacia голям шанс със Sandero RS?

Такъв модел с логото на Renault се предлагаше на бразилиския пазар

Успехът на Dacia Sandero на европейските пазари повдигат един логичен въпрос - дали спортна версия (RS) не би имала успех на Стария континент. Предишното поколение на модела се предлагаше в подобен вариант за Бразилия, но под марката Renault, като записа прилични продажби.


Renault Sandero RS


Дали обаче Dacia не пропусна шанса си в Европа? Подобен автомобил със 150 к.с. най-вероятно би се търсил, особено преди няколко години, когато електрификацията не беше навлязла до такава степен и на вредните емисии не се обръщаше толкова голямо значение.

Факт е, че в момента румънската марката се радва на обещаващо бъдеще, тъй като Sandero е лидер по продажбите в редица европейски държави и отстъпва единствено на Tesla Model Y като общ резултат за миналата година. Новият Duster пък вече е на път към дилърите, след като беше представен официално в края на годината.


Renault Sandero RS


Въпреки това Sandero RS вероятно би се приел добре от потребителите. В Бразилия този модел беше предлаган с 2,0-литров атмосферен двигател на Renault, съчетан с 6-степенна механична скоростна кутия. Окачването е втвърдено, за да ограничи трептенията на каросерията и да бъде направи по-ефективно.

Хот-хечът получи и подсилено шасито, както и по-широки, нископрофилни гуми. Представянето на пътя не е никак лошо, тъй като ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 7,9 секунди, а максималната скорост надхвърля 200 км/ч.


Renault Sandero RS


Естетически това беше добре направена кола, тъй като широката й екстериорна персонализация позволяваше да се отличава и на външен вид от останалата част от гамата на модела. Доказателство за това са специфичните брони, големите лети джанти, специални стикери и сдвоеният хромиран ауспух.

Renault Sandero RS приключи жизнения си цикъл през 2022 г. със серията RS Finale, която също беше в продажба в Бразилия. А цената на модела за местния пазар беше 99 290 бразилски реала, което по това време се равнява на 15 471 евро.


Renault Sandero RS


В Европа подобна цена няма как да бъде постигната, най-малко заради разликата в двигателя - 2,0-литровият мотор от бразилската версия не отговаря на стандартите в ЕС. Но дори и с някой от турбодвигателите на Renault подобен модел не би се оскъпил значително и съответно би се превърнал в атрактивно предложение на пазара. Все пак различните автомобили винаги привличат вниманието, а това е един от тях.


Още снимки на бразилското Sandero RS - вижте в галерията:


0 от 500
  • #5
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Хот хеч е Хонда фокус и а класата може би и Меган определено Меган е по як...
  • #4
    1 rate up comment 5 rate down comment
    Обективно ( преди 9 месеца )
    Спортен модел на Dacia, това звучи като най-краткият виц. Няма млад човек под 30г дето да иска да кара нова Дачия пред 20г немска кола дето не си знае километрите и собствениците. Дачия остана единственият производител в Европа, който прави практични коли за обикновенният човек и дано така да си остане. Защото и VW и Skoda вече са скъпи, бъкани с ненужни екстри и технологии.
  • #3
    11 rate up comment 2 rate down comment
    Еко ( преди 9 месеца )
    И пак заради еко нормите този мотор с добра кубатура и мощност няма да е на пазара и ще има миксери 0.9т три цилиндъра
  • #2
    16 rate up comment 2 rate down comment
    Пропов ( преди 9 месеца )
    Определено всеки заводски наточен модел има много смисъл. Дори и да няма пазарен успех, това привлича млади фенове към марката, а и безспорно вдига имиджа на марката като цяло. След пускането на N моделите, на Хюндай се гледа с други очи. Още от миналото GSI, GTI, RS и т.нт. постигнаха колосален ефект в цялостното възприемане на съответните марки.
  • #1
    3 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    С емблемата на рено прилича точно на това което е : КлиоII