fallback

Porsche Macan премина изцяло на ток, топ-версията получи 630 к.с.

Електрическият кросоувър ще изминава до 613 км с едно зареждане

Най-продаваният модел на Porsche - Macan, става електрически. Германската марка току-що представи своя нов EV кросоувър в две версии - Macan 4 с 402 к.с. и Macan Turbo с 630 к.с.

В основата на второто поколение Macan е платформа, разработена съвместно с Audi. Наречена Premium Platform Electric (PPE), тя използва 800-волтова електрическа архитектура и ще бъде в основата на предстоящите Audi A6 и Q6 EV, както и вероятно на изцяло електрически Porsche Cayenne.

Батерията използва литиево-никелови манганово-кобалтови клетки, подредени в 12 модула за нетен капацитет от 95 кВт/ч (100 кВт/ч бруто). Porsche беше първият автомобилен производител, който направи 800-волтов сериен EV с Taycan и тази архитектура с по-високо напрежение позволява намаляване на използването на мед и по-бързи скорости на зареждане.

С 800-волтово DC (променлив ток) зарядно устройство Macan може да зарежда с до 270 кВт. Ако се използва 400-волтово зарядно устройство, батерията ефективно се разделя наполовина и се зарежда паралелно, намалявайки значително времето за зареждане.

Както Macan 4, така и Macan Turbo използват синхронни двигатели с постоянен магнит на всяка ос, а задният мотор се завърта на 180 градуса, за да се осигури леко изместено отзад разпределение на теглото. В Macan 4 мощността е 402 к.с. и 650 Нм, докато при Macan Turbo мощността е 630 к.с. и 1130 Нм. Тези цифри са в режим „overboost“, който е достъпен само за ограничен период от време при използване на Launch Control.

Що се отнася до ускорението, Porsche съобщава, че Macan 4 може да вдигне 100 км/ч от място за 4,9 секунди, докато Turbo го прави за 3,2 секунди. Максималните скорости са съответно 220 и 260 км/ч. Пробегът в първия случай е 613 км, а във втория - 591 км.

Задният мотор също така премахва двустепенната скоростна кутия, използвана при Taycan, защото Porsche успя да постигне целите си за максимална скорост и ускорение само с намаляване на предавката. Намаляването на многостепенната трансмисия също спомага за спестяване на тегло и намаляване на загубите в задвижването, което води и до повишаване на общата ефективност.

Подобно на Taycan обаче, новият Macan няма да предлага режим на задвижване с един педал, а вместо това да управлява по-голямата част от регенеративното спиране чрез педала на спирачката. В зависимост от нивото на зареждане на батерията Macan EV може да регенерира до 240 кВт енергия при спиране. Данните за пробега все още не са обявени.

Окачването е многозвенно отпред и отзад. Конструкцията на предното окачване е като конфигурация с двоен напречен носач, като горният носач е разделен на две връзки, което премества оста на кормилното управление по-навън. И двата варианта ще се предлагат стандартно с въздушни пружини и адаптивни амортисьори Porsche Active Suspension Management (PASM).

Ново за Macan е опционалната система за завиване на задните колела, която завърта задните колела до 5 градуса спрямо предните. Завъртането на колелата в обратна посока помага при маневриране на автомобила при ниски скорости, докато преместването на задните с предните има ефект на практически удължаване на междуосието при висока скорост, увеличавайки стабилността.

Що се отнася до дизайна, това е типично Porsche – еволюция, а не революция. Отличителната форма и пропорциите на Macan като купе остават, въпреки че отпред има нови дневни светлини в стил Taycan. Фаровете се преместват по-надолу в предната броня и отличителният преден капак на бензиновия Macan вече го няма. Линията на капака обаче е по-ниска, тъй като там няма двигател, а само малък допълнителен багажник за кабели за зареждане и други подобни.

Porsche също претендира за нисък коефициент на съпротивление от 0,25 благодарение на използването на активни аеродинамични елементи като подвижен заден спойлер, плюс клапи в предната част и панелите на дъното.

Интериорът наподобява други модели на Porsche, като току-що обновения Cayenne и новото трето поколение Panamera. Има изцяло дигитален клъстер с изчистен извит дисплей, а в средата широк екран, работещ с най-новата версия на информационно-развлекателната система на Porsche. В крак с времето информационно-рзвлекателната система поддържа популярни приложения като Spotify и YouTube. Има и допълнителен дисплей за пътниците и хед-ъп дисплей с добавена реалност.

Porsche рекламира по-добро планиране на маршрута със спирки за зареждане за вградената навигационна система. Но въпреки цялата тази новост, в салона има физически контроли за HVAC и копче за сила на звука в централната конзола.

Цените на модела съответно са доста по-сериозни в сравнение с Macan с ДВГ, който ще се продава на някои пазари (ЕС не е е сред тях заради проблеми със сигурността). Macan 4 започва от 84 100 евро, докато Macan Turbo стартира от 114 600 евро.

Още снимки на електрическия Macan - вижте в галерията:

fallback
  • #17
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Ако е толкова, доста зле. 400 кг повече от бензиновото Турбо С.
  • #16
    До 16 ( преди 9 месеца )
    2.4 тона
  • #15
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Кажете колко тежи...
  • #14
    до 14 ( преди 9 месеца )
    А бензиново Порше на 15-20 г. няма ли да му търсиш 15-20 хил. лв да му оправиш проблемите? Смяна верига на V8 ти е 5000, хидравлика на активна стабилизираща щанга ти е 2500. Наистина ли смяташ, че след 20 г. една батерия ще е по-скъпа?
  • #13
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Не е зле, но честно казано, още с Тайкан с тия правоъгълни фарове спряха да приличат на Порше. Модел 3 и У имат по-типична предница на Порше от самите Порше - високо вдигнати фарове, нисък капак между тях и органични повърхности. Този макан прилича малко на детска или дамака играчка.
  • #12
    анонимен ( преди 9 месеца )
    германците са парния локомотив на европа за съжаление не е в преносния смисъл
  • #11
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Оха! Само да стегна тока вкъщи и ще къртя с тва ...
  • #10
    Гост ( преди 9 месеца )
    Мити4ен, само толкова ли можеш? Сега разпозна ли се с инатчията от статията на Емил Йотовски? Знаеш че грешиш, но път назад няма. Петелът Теслю се оказа кокошка с трътка.
  • #9
    До 8 ( преди 9 месеца )
    На човека му омръзна да се занимава с простотиите ти безкрайни, а ти си мислиш, че чете
  • #8
    Гост ( преди 9 месеца )
    Мити4ен бустер4о,а дано разбеш,ама надали.Разликата е личния избор.При електрокара няма личен избор.Нямам 100 к. лева излишни в момента.Бих си покрил ипотеката за кредита на тристайния апартамент с гараж.Провери колко струва един апартамент в района на квартал Чайка и пак си помисли дали ще си купя електрокар.Ти защо влагаш в имоти, мити4ен?Защо не си купиш една Тесла ами се стискаш?Давай купи си и пести от ток.После ще използваш батериите за съхранение на ток.
fallback
Последни