IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Porsche Taycan подобри рекорд на „Нюрбургринг"

Предсериен прототип на седана свали цели 17 секунди от постижението на Tesla Model S Plaid

Porsche разполага с нов свръх високопроизводителен Taycan, който току-що постави рекорд за най-бърза обиколка на Северната дъга на „Нюрбургринг" за електрически седан. Производителят от Щутгарт все още не е разкрила подробности за модела, като съобщава единствено, че това е „предсериен Taycan“, който е най-бързото електрическо Porsche, излизало някога на легендарната писта.


Porsche Taycan


Постижението на електромобила е 7:07.55 минути, което е с цели 17,681 секунди по-бързо от предишния рекорд на Tesla Model S Plaid (7:25.231 минути). За сравнение, сегашният Taycan Turbo S е с 26 секунди по-бавен, докато времето на абсолютния хегемон сред електромобилите Rimac Nevera е 7:05.298 минути.

Porsche обещава да пусне видео с рекордната обиколка в средата на март, когато ще съобщи и още подробности за самия автомобил. Тогава трябва да излезе информация и за обновения „цивилен“ Taycan, което идва в средата на жизнения цикъл на модела.

Според непотвърдена информация, новата топ-версия ще се казва Taycan Turbo GT, като тя е оборудвана с три електромотора със съвкупна мощност от 1000 к.с., както и с усъвършенствана система за контрол на сцеплението. Не е ясно дали оборудването включва и нова батерия, но това вероятно е така. Предполага се, че тя включва инвертори от силициев карбид, тъй като от Porsche обявиха, че работят върху такава технология.

Германският производител съобщава, че неговият пилот Ларс Керн е записал няколко обиколки, като всички те са били почти едно и също време.


0 от 500
  • #5
    3 rate up comment 8 rate down comment
    VAYK ( преди 11 месеца )
    Ясно! Вероятно при този Тайкан за да бие Теслата пробега е спаднал на 150км.! Предишните гонеха поне 300:)))
  • #4
    7 rate up comment 6 rate down comment
    до 1 ( преди 11 месеца )
    Не са я разкарали, защото и новият Макан ще е с двустепенна кутия. Иначе този фейслифт трябваше да се случи отдавна. Да видим дали са успели да настигнат Тесла по мощност/тегло, защото преди изоставаха печално.
  • #3
    14 rate up comment 7 rate down comment
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Шваба, Пак ли за буквичките и запетайките остана да се заяждаш? Няма ли да обясниш как японците са по-добри? Нали правеха страхотни спортни автомобили? А на писта никакви ги няма. На права също ги няма. Какво им е доброто тогава? Къде са добри? На Нюрбургринг най-доброто време на японски автомобил е 7 секунди по-лошо от на тази електричка. Очевидно дори хърватите правят по-добри автомобили от японците, да не говорим, че има и американски автомобили с по-добри времена на нюрбургринг.
  • #2
    8 rate up comment 16 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 11 месеца )
    Е много скромно име.. Taycan Turbo GT. Да бяха го кръстили Bi-Turbo Diesel Injection GT-RS, ха-ха-ха-ха!
  • #1
    6 rate up comment 10 rate down comment
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Най-накрая истинско електрическо porsche. Не знам досега защо се излагаха. Очаквах това да се случи още при излизането на porsche тайкан. Ще е интересно, дали "са ме послушали" да разкарат скоростната кутия с две скорости, която е абсолютно безсмислена когато става въпрос за електромобил и създава повече проблеми, отколкото предимства. Ако са я разкарали вероятно и консумацията ще падне, че досега харчеше като багер. Вероятно е олекнал с новата батерия.