fallback

Porsche Macan премина изцяло на ток, топ-версията получи 630 к.с.

Електрическият кросоувър ще изминава до 613 км с едно зареждане

Най-продаваният модел на Porsche - Macan, става електрически. Германската марка току-що представи своя нов EV кросоувър в две версии - Macan 4 с 402 к.с. и Macan Turbo с 630 к.с.

В основата на второто поколение Macan е платформа, разработена съвместно с Audi. Наречена Premium Platform Electric (PPE), тя използва 800-волтова електрическа архитектура и ще бъде в основата на предстоящите Audi A6 и Q6 EV, както и вероятно на изцяло електрически Porsche Cayenne.

Батерията използва литиево-никелови манганово-кобалтови клетки, подредени в 12 модула за нетен капацитет от 95 кВт/ч (100 кВт/ч бруто). Porsche беше първият автомобилен производител, който направи 800-волтов сериен EV с Taycan и тази архитектура с по-високо напрежение позволява намаляване на използването на мед и по-бързи скорости на зареждане.

С 800-волтово DC (променлив ток) зарядно устройство Macan може да зарежда с до 270 кВт. Ако се използва 400-волтово зарядно устройство, батерията ефективно се разделя наполовина и се зарежда паралелно, намалявайки значително времето за зареждане.

Както Macan 4, така и Macan Turbo използват синхронни двигатели с постоянен магнит на всяка ос, а задният мотор се завърта на 180 градуса, за да се осигури леко изместено отзад разпределение на теглото. В Macan 4 мощността е 402 к.с. и 650 Нм, докато при Macan Turbo мощността е 630 к.с. и 1130 Нм. Тези цифри са в режим „overboost“, който е достъпен само за ограничен период от време при използване на Launch Control.

Що се отнася до ускорението, Porsche съобщава, че Macan 4 може да вдигне 100 км/ч от място за 4,9 секунди, докато Turbo го прави за 3,2 секунди. Максималните скорости са съответно 220 и 260 км/ч. Пробегът в първия случай е 613 км, а във втория - 591 км.

Задният мотор също така премахва двустепенната скоростна кутия, използвана при Taycan, защото Porsche успя да постигне целите си за максимална скорост и ускорение само с намаляване на предавката. Намаляването на многостепенната трансмисия също спомага за спестяване на тегло и намаляване на загубите в задвижването, което води и до повишаване на общата ефективност.

Подобно на Taycan обаче, новият Macan няма да предлага режим на задвижване с един педал, а вместо това да управлява по-голямата част от регенеративното спиране чрез педала на спирачката. В зависимост от нивото на зареждане на батерията Macan EV може да регенерира до 240 кВт енергия при спиране. Данните за пробега все още не са обявени.

Окачването е многозвенно отпред и отзад. Конструкцията на предното окачване е като конфигурация с двоен напречен носач, като горният носач е разделен на две връзки, което премества оста на кормилното управление по-навън. И двата варианта ще се предлагат стандартно с въздушни пружини и адаптивни амортисьори Porsche Active Suspension Management (PASM).

Ново за Macan е опционалната система за завиване на задните колела, която завърта задните колела до 5 градуса спрямо предните. Завъртането на колелата в обратна посока помага при маневриране на автомобила при ниски скорости, докато преместването на задните с предните има ефект на практически удължаване на междуосието при висока скорост, увеличавайки стабилността.

Що се отнася до дизайна, това е типично Porsche – еволюция, а не революция. Отличителната форма и пропорциите на Macan като купе остават, въпреки че отпред има нови дневни светлини в стил Taycan. Фаровете се преместват по-надолу в предната броня и отличителният преден капак на бензиновия Macan вече го няма. Линията на капака обаче е по-ниска, тъй като там няма двигател, а само малък допълнителен багажник за кабели за зареждане и други подобни.

Porsche също претендира за нисък коефициент на съпротивление от 0,25 благодарение на използването на активни аеродинамични елементи като подвижен заден спойлер, плюс клапи в предната част и панелите на дъното.

Интериорът наподобява други модели на Porsche, като току-що обновения Cayenne и новото трето поколение Panamera. Има изцяло дигитален клъстер с изчистен извит дисплей, а в средата широк екран, работещ с най-новата версия на информационно-развлекателната система на Porsche. В крак с времето информационно-рзвлекателната система поддържа популярни приложения като Spotify и YouTube. Има и допълнителен дисплей за пътниците и хед-ъп дисплей с добавена реалност.

Porsche рекламира по-добро планиране на маршрута със спирки за зареждане за вградената навигационна система. Но въпреки цялата тази новост, в салона има физически контроли за HVAC и копче за сила на звука в централната конзола.

Цените на модела съответно са доста по-сериозни в сравнение с Macan с ДВГ, който ще се продава на някои пазари (ЕС не е е сред тях заради проблеми със сигурността). Macan 4 започва от 84 100 евро, докато Macan Turbo стартира от 114 600 евро.

Още снимки на електрическия Macan - вижте в галерията:

fallback
  • #7
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Жалко, че в Европа няма да предлагат ДВГ варианта нищо, че водещия и предпочитан е електро
  • #6
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Много пари искат даже като за Порше
  • #5
    q ( преди 3 месеца )
    не може да бъде - модел на Порше (най-продавания) само на ток. Абе тия що не питат разбирачите по форумите как се прави. Нямало бъдеще баят като бабички - да обяснят на те на Порше точно, как се правят яки коли. Според тях яка кола е 20 годишен премиум дизел с големи бурии, а да и да е евтино - да да останат 20 - 30 хилки за нафта. За други е бензинова тойотка с ръчка поне 10-15 годишна.
  • #4
    Пешооо ( преди 3 месеца )
    От колко години пишеш за двата вида ток, не ги ли научи вече ве?
  • #3
    VAYK ( преди 3 месеца )
    Недомислици немски:)))
  • #2
    carpe_diem ( преди 3 месеца )
    DC не е променлив ток, хаха :D
  • #1
    Илиян ( преди 3 месеца )
    Електрически Мустанг и Порше ... в какъв свят живеем само?!? При все това, електрически Macan Turbo!. Къде му е турбото, в батерията може би?
fallback
Последни