IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Електричество или бензин - BMW 7-Series се опитва да даде отговор

Две версии на флагмана на баварците се изправят една срещу друга в директен спор на пътя

Преминаването към електрически превозни средства (EV) е шумно рекламирано како най-правилното нещо за околната среда. Постепенно обаче потребителите станаха доста придирчиви и си задават въпроса дали електромобилите ще ги отведат там, където искат да отидат.


Електричество или бензин


За да може да се отговори правилно, трябва да се докаже, че изцяло електрическите автомобили не отстъпват на съперниците си, задвижвани с изкопаеми горива. Точно това направи екипът на CarExpert, който противопостави BMW i7 M70 и BMW 740i. Двете баварски лимузини трябваше да изминат разстоянието от Мелбърн до Сидни (870 км) и да определят кое задвижване не само е по-евтино, но и по-удобно и практично.

BMW 740i е седан със задно предаване и начална цена от 96 400 долара (в Европа - 87 700 евро), като се задвижва от познатия 3,0-литров двигател с 6 цилиндъра B58. Във фабричния си вариант той развива 375 к.с, като това му осигурява ускорение от 0 до 100 км/ч само за 5,3 секунди.


Електричество или бензин


Срещу него в случая се изправя BMW i7 със задвижване на четирите колела и мощност 600 к.с.. Версията M70 струва доста повече 168 500 долара (в Европа - 134 200 евро), като при нея ускорението от 0 до 100 км/ч е не само по-бързо - 3,6 секунди, но и по-тихо. В същото време тя е с цели 605 кг по-тежка от бензиновия вариант

Екипът на CarExpert първоначално обмисля да добави изкуствено тегло на 740 кг, но се отказва, тъй като товароносимостта на бензинови сезан, е 695 кг., а това би означавало да бъде избран друг шофьор за експеримента.


Електричество или бензин


Разглеждайки официалните данни на Агенцията за опазване на околната среда (EPA), електрическото M70 може да измине 468 км. От друга страна 740i консумира 13 л/100 км, което означава 870 км с един резервоар.

Заредени напълно двата автомобила само с един шофьор в тях потеглят от Мелбърн към Сидни, като пътуването става предимно по магистрали. допълнителното тегло на батерията и усиленото окачване поставят i7 M70 в неизгодно положение от самото начало. Без да се търсят извинения за ЕV, трябва да се посочи, че по-честното сравнение в случая би трябвало да бъде i7 M70 срещу 760i xDrive. Или пък i7 eDrive50 със задно задвижване срещу 740i.


Електричество или бензин


Първоначално водачът на i7 M70 плаща 87 долара за бързо зареждане, докато този на 740i пълни резервоара с бензин за 78 долара. Това означава, че изминаването на 870 км с бензиновия седан е по-евтино. Има и друго сериозно предимство - времето за пътуване. Електромобилът се нужда е от една дълга и две по-кратки почивки, за да зареди, докато бензиновият изминава разстоянието, без да се нуждае от зареждане.

В случая се оказва, че EV изминава цялото разстояние за около 2 часа повече от съперника си. А за хората, които се нуждаят от подобно превозно средство, времето може да бъде важен ресурс. И той да бъде от по-голяма значение от това дали автомобилът им отделя вредни емисии във въздуха.


Електричество или бензин


Трябва да се отбележи, че двете коли са карани със спазване на обявеното ограничение на скоростта от 110 км/ч, с включен климатик и в комфортен режим. Шофьорът на i7 пристига на първата станция за зареждане с оставащите 2% на батерията с капацитет 105,7 кВт/ч. Вместо да зареди до 80%, което би му отнело около 35 минути, той решава да изчака до 100%. А това става за близо 70 минути.

Шофьорът би могъл да зареди бързо два пъти по маршрута и щеше да намали наполовина времето, прекарано на станциите. В същото време обаче постоянното използване на бързи зарядни износва клетките на батериите при повечето електрически превозни средства на пазара. Зареждането от домашна зарядно устройство (тип 2) обаче отнема около 4 часа.


BMW i7


Какъв е изводът, според авторите на експеримента? Електромобилите все още не са подходящи за дълги пътувания, без това да причинява притеснения на собствениците им. Разходите също са по-големи, което не е за пренебрегване. Както се видя от случилото се в САЩ по-рано този месец, повечето хора разчитат на инфраструктурата за зареждане, а при някои условия - като много студено време, например, тя излиза от строя. На всичко отгоре в студа пробегът пада с 30,40 и дори 50%. И много от шофьорите не са наясно, че е добре да заредят малко батерията си и да я подготвят, преди да я включат на станция за бързо зареждане.

Що се отнася до BMW, i7 е страхотен седан за хора, които се наслаждават на предимствата на електрическите автомобили и могат да зареждат у дома, в офиса или да имат достъп до мрежа от DC станции за бързо зареждане, които използват, когато трябва да пътуват извън града. Догодина баварският производител ще започне да предлага нова EV платформа с нови, по-ефективни двигатели и по-добри високоволтови батерии. И обновеното i7 може да се превърне в безспорен шампион на пътя.


BMW i7


В заключение, пътуването на дълги разстояния с EV може да бъде малко по-скъпо от зареждането с бензин. Това обаче се променя, ако можете да зареждате у дома или, още по-добре, ако имате слънчеви панели в къщата си. Ако обаче не искате да усложнявате живота си с инсталирането на соларен покрив, зарядни устройства от ниво 2 и игра с различни приложения за зареждане, докато сте далеч от дома, добрата стара кола, задвижвана с гориво, остава очевидният избор. 

0 от 500
  • #5
    12 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Тест би бил интересен при различни клинатични условия. Лапландия или Аляска или EV се купуват само, за да се карат през лятото? Не съм пртив EV, но технологията трябва да е устоичива не само на хартия, а да е безотказна и в четирите сезона на годината. Добре би било и да видим замъърсяването при призводство и на двата автомобила, замърсяване при 30-40 хил. кимоетра за година, ресурс за ремонт/подмяна на ДВГ/електромотор, батрия, съответно и въглеродния отпечатък при производството на тези части
  • #4
    16 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    3-ти, нищо изкривено няма, освен илюзиите на жичкаджиите. 740 или 760 разлика в двигателя няма освен мощността.Карани там по техните ограничения, дори разхода не би мръднал с повече от 1л/100. Дори да беше спрял, пак разликата ще е около 2ч. Изрично е написано че шофьора на и7 е избрал да седи до 100%., а можел и до 80, но пак нямше да спести много повече време.
  • #3
    6 rate up comment 18 rate down comment
    q ( преди 3 месеца )
    Безумно изкривен тест с предвидим резултат. И защо най-слабото бензиново с най-якото електрическо. И защо не заредена в офиса или дома - хората купуващи си точно тези коли имат и всички условия за ползването им. Да не говорим за правилно подбраната дистанция в полза на едната кола и изкривеното зареждане, така че да изостане и7. Мача е свирен отдавна - но надеждата на Г***нч0 за 15 годишна дизелова тройка "неразличима от нова" ще умре последна.
  • #2
    18 rate up comment 5 rate down comment
    Гост ( преди 3 месеца )
    Скъпи електрокари,скъпо зареждане,не стават за дълъг път.
  • #1
    18 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Митичен, дано сега да си разбрал, какво ти се говори от много време. +2ч за 800км с една електричка. И изводите са същите, които ти се обясяват тука от много време... но всички, които не ти се връзват на глупостите били анти- електрици, матемаци...направо еретици.