IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Собственик на Tesla направи прибиращ се соларен покрив за Model Y

Електрическата кола получи 9 слънчеви панела от 175 W за зареждане

Собственик на Tesla Model Y преработи кросоувъра си, като му постави слънчеви панели на покрива. Създаването на цялото оборудване и монтирането му на електромобила е отнело 2 години.


Tesla Model Y


Използвайки 9 панела за слънчева енергия, тази Tesla зарежда батериите си с по 32 км на ден. За производството на стойките са използвани 3D принтирани части и карбонови елементи, като работата по проекта продължава. Авторът му разкрива, че подготвя нова версия на пакета от слънчеви батерии с подобрени аеродинамични характеристики.

Идеята за използване на покрива на електрическо превозно средство за поставяне на слънчеви панели е на повърхността не е нова, но досега такива решения се използват главно за захранване на спомагателни системи, а не за тяговата батерия.


Tesla Model Y


Бъдещите модели на Tesla обаче ще бъдат оборудвани с такава технология. От компанията вече обявиха, че най-новият модел на марката - пикапът Cybertruck, ще получи слънчеви панели, които ще позволяват тяговата батерия да се зарежда за 24 км на ден.

През лятото на 2023 г. Tesla пусна нова функция, наречена Charge on Solar, която позволява електрическите превозни средства да се зареждат домашни слънчеви панели. Предлага се за собствениците на Tesla Model S, Model 3, Model X или Model Y.


0 от 500
  • #20
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Това за мен е гениално решение. хем пази сянка като стои на слънце, хем зарежда колата. Ако някой се сети да направи нещо такова комерсиално и го продава бих си купил
  • #19
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Къпан пор ( преди 10 месеца )
    Този теслар да вземе да се боядиса със зелена боя и да кара на фотосинтеза,ще спести от храната.
  • #18
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Лудория ( преди 10 месеца )
    Според този е нямал работа и е на принципа дали може. Надали може да си оцени времето и парите, които е вложил, за да пести. Те и Тойота бяха сложили някакъв панел на Приус, но не за да зарежда акумулатора, а да работи климатика през горещите дни. И по спомен успявал да смъкне с 5-6 градуса само срещу околната температура. Това се предлагало само за пазара в САЩ. Там и удължават задниците на коли, за да правят някакво си завихряне и да икономисват от това... Не е лошо това - гаражен майстор.
  • #17
    10 rate up comment 7 rate down comment
    Електропитек ( преди 10 месеца )
    А тук даже един електропитек обясняваше, как всяка кола може да има и малък ядрен реактор за производство на ток. :) Тока ви е изпържил мозъците на всички психопати. И накрая стигаме до там, че електрофилите са циции които искат да се возят безплатно, или много евтино и да спестят 2 лева от паркиране, но за това си купуват двойно по-скъпа кола с петорно по-скъпа подръжка. Логиката е там, че това даже не е диагностицирано от психологията все още.
  • #16
    4 rate up comment 3 rate down comment
    До 15 ( преди 10 месеца )
    Само, че сравнима ДВГ кола не е безплатна, а 100 лв месечно за 6 000 лв за 5 години. Иначе съм съгласен, че някои преувеличават в полза на електромобилите както има и такива които преувеличават срещу тях..
  • #15
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До 13 ( преди 10 месеца )
    Като цяло е просто експеримент който е нелош защото може да покрие повечето разстояние на повечето шофьори само с панелите. Зависи колко струват 1.6 киловата панели и конструкцията и разбира се за масово ползване не става и са нужни панели вградени в покрива на колата както вече има модели
  • #14
    13 rate up comment 4 rate down comment
    Зелена логика ( преди 10 месеца )
    Даваш 100 000 лв за ел. кола и после се хвалиш как пестиш по 100 лв на месец от това че не зареждаш гориво.
  • #13
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Какво значение има дали вдига разхода като тези километри са сметнати след вдигнатия разход най-вероятно с няколко %? Най-много ще го вдигат разхода извън града заради аеродинамиката така
  • #12
    3 rate up comment 4 rate down comment
    До глобалния ( преди 10 месеца )
    Човека преди тебе поне ти сметна, а ти само лозунги, омраза и какво ли още не. Да кажем че това ще е полезно за някой къмпингар, който да си ги монтира само когато тръгне на къмпинг а не ги вози всеки ден. Допускам че идеята е даже е да се дават под наем.
  • #11
    6 rate up comment 3 rate down comment
    АнтиГлобалист ( преди 10 месеца )
    Значи си слагаш соларни панели, цял ден не караш, за да ти се заредят за 32 км и само нощем, като Батман се движиш. Не караш, защото с отворени панели няма как и за да генерираш тези митични километри трябва да си на едно място. Тази супер, мега, гига яка идея е измислена от поредният електро-***-0T.В последно време се напълни с такива.Някои хора вместо да се лекуват ни обясняват за светлото електрическо бъдеще.Вярват на тея от Давос и другите сатанистки ***,които имат цел с елекрокарите.