Има много неща, които влошават работата на автомобила с течение на времето - от мръсен въздушен филтър и ниско налягане в гумите до замърсени запалителни свещи и износени кабели.
Нищо обаче не може да лиши автомобила от горивна ефективност и производителност така, както запушени горивни инжектори. Някои често срещани признаци за този проблем са колебания при ускоряване, прекъсвания при движение с постоянна скорост на магистрала и/или груба работа на празен ход. Също така колата може трудно да стартира, особено когато двигателят е студен.
Понякога вината е некачествен бензин или износен горивен филтър, но малките проходи в съвременните горивни инжектори могат да се запушат дори при нормални обстоятелства на шофиране и трябва да бъдат почистени.
За щастие има много решения от типа „направи си сам“, които собственикът може сам да изпробва, преди да потърси помощ в сервиза. Експертите от Slash Gear посочиха 5 неща, които трябва да знаете и действия, които са предприемете, за да се справите сами.
Как се почистват горивни инжектори (ГАЛЕРИЯ):
За да извлечете максимума от повечето почистващи препарати за горивни инжектори в резервоара, най-добре е това да се направи, когато той е почни празен. Въпреки че има опасност за всмукване на мръсотия и остатъци от дъното, горивният филтър трябва да се справи с тях. А почти празният резервоар гарантира, че почистващият препарат ще стигне до инжекторите относително неразреден.
Много е важно обаче резервоарът да не е напълно празен. Това не само ще издърпа боклуци от дъното на резервоара в горивния филтър и вероятно в горивните тръбопроводи и инжекторите, но работата на резервоара „на сухо“ може да повреди или унищожи горивната помпа. А нейният ремонт е много скъп.