Компонент от батерията на електрически болид от Формула Е експлодира преди старта за Гран при на Мексико, но пилотът Сержиу Сете Камара успя да изскочи от автомобила навреме и се отърва невредим. Инцидентът стана преди седмица, но все още няма официално обяснение какво е предизвикало експлозията.
Самият Сете Камара обясни в своя Instagram профил, че чул "много силен трясък" от задната част на колата, появил се пушек и на таблото му светнала червената лампичка за опасност. "Батерията гръмна още преди да започне състезанието. Съсипващо. Но като видях щетите по колата и като осъзнавам какво можеше да ми се случи, просто съм щастлив, че съм добре", писа бразилският пилот.
Сете Камара се състезава за бившия тим на китайската компания NIO, който от старта на този сезон се прекръсти на Electric Racing Technologies (ERT). Батериите за всички болиди в електрическия шампионат Formula E обаче се произвеждат от един и същи доставчик: WAE. От FIA обявиха само, че разследват случая съвместно с WAE и отбора ERT.
Като видях какво остана от колата, просто съм щастлив, че съм добре, каза Сете Камара
Ако се окаже, че експлозията е по вина на батерията, това ще е втори такъв случай само за няколко месеца. През октомври при предсезонните тестове във Валенсия складът за батерии на WAE се запали, което отложи тестовете с няколко дни.
WAE бе създадена през 2010 като поделение на Williams Grand Prix Engineering - компанията-собственик на тима на Williams от Формула 1. Постепенно тя се ориентира изцяло към електрическо задвижване и батерии, а през 2022 бе придобита от австралийския гигант Fortescue Metals Group (FMG).