fallback

Tesla намали цените на бестселъра си в Европа

На някои пазари Model Y вече струва с до 5000 евро по-малко

Tesla обяви значителни намаления на цените за най-популярния автомобил в Европа - Model Y. Те идват след подобен ход на американския производител в Китай. По информация на Investor Business Daily компанията е понижила цената на Model Y в Германия, Франция, Холандия и Норвегия.

В Германия версията Model Y Standard Range+ беше намалена с 1900 Евро - до 42 900 Евро, докато вариантите Model Y Long Range и Performance отбелязват намаление от 5000 Евро. Това води до цени съответно до 49 900 Евро и 55 990 Евро. Цената на версията със задно задвижване на Tesla Model Y пада от 44 890 евро на 42 990 Евро., докато най-мощната модификация на електрическия кросоувър поевтинява от 60 990 евро на 55 990 евро

Във Франция цените на Model Y бяха намалени с 5,7% до 6,7%, в Холандия електромобилът поевтинява между 4,3 и 7,7%, а в Норвегия - между 5,6% до 7,1%.

Като суми спадът на цените в Европа е по-сериозен от този в Китай, където след последните промени Model 3 и Model Y стигнаха най-ниските си стойности при продажба, откакто са на местния пазари. Там Tesla намали цените на двата модела с между 830 и 1999 евро. След отстъпките Model 3 започва от 31 724 евро, а Model Y - от 31 724 евро. Това означава, че двата „китайски“ модела са около 10 000 евро по-евтини от европейските.

Корекциите на цените идват в резултат на усилията на Tesla да остане конкурентоспособна на пазара на електрически превозни средства (EV). Това се налага и от факта, че властите в различни държави от ЕС прекратиха стимулите при покупка на електромобили и производителите търсят начин на увеличат продажбите си.

Очаква се намаляването на цените да направи Model Y на Tesla по-достъпен за потребителите на тези европейски пазари, което потенциално ще увеличи продажбите и пазарния дял на компанията. Има обаче опасения, че тези намаления на цените ще се отразят на маржовете на печалбата на компанията, което повлияе неготивно и на нейните финансови резултати.

fallback
  • #16
    Пропов ( преди 10 месеца )
    Пилците се броят на есен. Електричките почнаха с фурор , имаше опиянение, станаха тренд, последва култ...знаете ли какво следва?! Осъзнаване. Осъзнаване, че всъщност физиката и химията определят реалността, а не обещанията и внушенията на маркетинга.
  • #15
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Поне инфотейнмънт системата не е като на VW (ДА, ПРОКЛЕТОТО ID3 и ID4!!!).
  • #14
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Хора, спрете да я купувате тая грозотия. Новата 3-ка е къде-къде по ... Ам впрочем, искам да си вкарам Cybber Truck тука, ама ... не знам как става. В минтиците нищо не могат да ми кажат. Не ми е зор, да си звема C категория - на два телефона ми е, ама не ми се чака вече ...
  • #13
    До 12 ( преди 10 месеца )
    Е, че толкова ли ще е спешно до Варна за да сложиш час отгоре от 4 на 5 все пак признаваш, че не е през седмица. Разбира се ако е често и ако основното ти е извън града по-добре да не е електромобил на този етап пак зависи определени неща
  • #12
    коко ( преди 10 месеца )
    До #10Не е въпроса колко често минавам 400км., а когато ми се наложи да ходя до Варна, а на всичко отгоре е зима, кво правим ?! Не, благодаря!!!
  • #11
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Епа и аз в края на годината гледах Шкода Кодиак, намалена ама то като знаеш идва новата версия модел как да си я купи, нещо излязло преди 7 години това е висш мазохизъм, та и идва новата Модел У айде народе на примоцията, после продавайте да си вземете новата!
  • #10
    До 9 ( преди 10 месеца )
    Ти колко често минаваш над 400 км?
  • #9
    коко ( преди 10 месеца )
    Тесла е въпрос на време да потъне сериозно.... очаквайте нови намаления до средата на годината - поне още 2-3, след което ще има среща с реалността. Просто няма как да поддържат ниво на продажби на автомобили, които практически са с пробег 350 - 400км., през зимата са тотал щета, а на всичко отгоре цената им е неприемлива за качеството, което предлагат. Good bye Tesla - Game over!
  • #8
    Путинофоб ( преди 10 месеца )
    Митето Бустера е като путинофилите - каквото и да направят Тесла, то е защото всичко върви по мед и масло, и винаги е част от някакъв гениален многоходов план-стратегия. Вдигане, сваляне, увеличаване, намаляване, няма значение, операцията се развива чудесно.
  • #7
    Двоен аршин ( преди 10 месеца )
    Бе, те и отчетите на Тойота напоследък показват някакви нови рекордни продажби, а Хонда увеличиха цените, ей така, заради инфлацията, но там се плюнчиш как това са затишия пред бури и предсмъртни гърчове. Изобщо Дяволът не чете евангелието, ама хич. Както казват американците, хубаво е да има стандарти, а още по-хубаво е, когато тези стандарти са двойни. Да, да, знаем цифри, проценти, психопатии и факти. Вземи смни плочата, че тази се изтърка.
fallback
Последни