fallback

Tesla намали цените на бестселъра си в Европа

На някои пазари Model Y вече струва с до 5000 евро по-малко

Tesla обяви значителни намаления на цените за най-популярния автомобил в Европа - Model Y. Те идват след подобен ход на американския производител в Китай. По информация на Investor Business Daily компанията е понижила цената на Model Y в Германия, Франция, Холандия и Норвегия.

В Германия версията Model Y Standard Range+ беше намалена с 1900 Евро - до 42 900 Евро, докато вариантите Model Y Long Range и Performance отбелязват намаление от 5000 Евро. Това води до цени съответно до 49 900 Евро и 55 990 Евро. Цената на версията със задно задвижване на Tesla Model Y пада от 44 890 евро на 42 990 Евро., докато най-мощната модификация на електрическия кросоувър поевтинява от 60 990 евро на 55 990 евро

Във Франция цените на Model Y бяха намалени с 5,7% до 6,7%, в Холандия електромобилът поевтинява между 4,3 и 7,7%, а в Норвегия - между 5,6% до 7,1%.

Като суми спадът на цените в Европа е по-сериозен от този в Китай, където след последните промени Model 3 и Model Y стигнаха най-ниските си стойности при продажба, откакто са на местния пазари. Там Tesla намали цените на двата модела с между 830 и 1999 евро. След отстъпките Model 3 започва от 31 724 евро, а Model Y - от 31 724 евро. Това означава, че двата „китайски“ модела са около 10 000 евро по-евтини от европейските.

Корекциите на цените идват в резултат на усилията на Tesla да остане конкурентоспособна на пазара на електрически превозни средства (EV). Това се налага и от факта, че властите в различни държави от ЕС прекратиха стимулите при покупка на електромобили и производителите търсят начин на увеличат продажбите си.

Очаква се намаляването на цените да направи Model Y на Tesla по-достъпен за потребителите на тези европейски пазари, което потенциално ще увеличи продажбите и пазарния дял на компанията. Има обаче опасения, че тези намаления на цените ще се отразят на маржовете на печалбата на компанията, което повлияе неготивно и на нейните финансови резултати.

fallback
  • #26
    До 25 ( преди 10 месеца )
    Но най-вероятно никога не са продавали на загуба буквално точно как когато Тесла губеше милиарди имаше висок брутен марж, но инвестиции я държаха на загуба вече го писах и всички пишеха по колко губи на кола докато разбира се не ги е продавала за по-малко отколкото струва да ги направи
  • #25
    анонимен ( преди 10 месеца )
    "едва ли някого реално продава на загуба" - абе, некрофил, Форд официално обявиха, че губят по 20 хил. долара на автомобил, защото си отделиха електромобилите в ново дружество и нямаха избор. Другите не са обявили конкретни цифри, но има анализатори, на които това им е работата, както и фирми, които разглобяват коли и ги остойностяват за други производители. Така че се знае доста добре. В края на миналата година само Тесла печелеше. Отскоро и BYD. BMW също наскоро излязоха, по техни думи.
  • #24
    До 21 ( преди 10 месеца )
    Никакъв шанс да го направят защото и другите могат да намалят разходите и едва ли някого реално продава на загуба както и Тесла преди като беше на загуба имаше добър брутен марж, но разходите за растеж ги дърпаха на загуба
  • #23
    До 22 ( преди 10 месеца )
    Е не може всички да са теслофили като теб и не само в Германия ВАГ има повече продажби на електромобили
  • #22
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Цяла Европа купува Тесла, само немците не щат. Затова намалат най-много жените там. По другите държави - по-малко. Но така е. При избора на кола има стабилна доза шовинизъм. ID.4 не се продава добре никъде, но в Германия го купуват, все едно не му забелязват недостатъците.
  • #21
    Гост до 5 ( преди 10 месеца )
    Тесла не намалява цените, защото няма търсене, а играе една доста дълга игра, която е и малко цинична, но такъв е живота, както се казва. Намаляват цените, за да накарат и останалите да направят същото, но ....... Тесла има марж на всяка кола, а другите произвеждат на загуба. Тесла просто цели да убие EV проектите на останалите играчи на пазара. И за съжаление са на път да го направят
  • #20
    До 18 ( преди 10 месеца )
    Забравих Дачия Спринт която вече е от 13К евро и тази година ще има ново поколение, според мен не е за подценяване ако я пуснат от 15К евро зависи колко ще се подобри..
  • #19
    До 18 ( преди 10 месеца )
    Даже без да го питаш какво ще стане като излязат Тесла 2 и СУВ варианта й които са в по-продавани в Европа сегменти и ще са значително по-евтини. Отделно разбира се са ИД2 и другите подобни на ВАГ и френските марки както и да разберем какъв модел ще изкара БИД от европейския завод ..
  • #18
    Швабен Пропов зи кас ( преди 10 месеца )
    Ще ми се да питам какво мисли(ш)те, че ще се случи с продажбите, след като намалиха цените на най-продавания модел в световен мащаб и му пуснат и нов фейслифт след няколко месеца и последват още няколко намаления на цените?
  • #17
    Швабен зи каскен ( преди 10 месеца )
    Спирането на субсидиите ще доведе до приземяване, приземяване, приземяване..
fallback
Последни