fallback

Tesla намали цените на бестселъра си в Европа

На някои пазари Model Y вече струва с до 5000 евро по-малко

Tesla обяви значителни намаления на цените за най-популярния автомобил в Европа - Model Y. Те идват след подобен ход на американския производител в Китай. По информация на Investor Business Daily компанията е понижила цената на Model Y в Германия, Франция, Холандия и Норвегия.

В Германия версията Model Y Standard Range+ беше намалена с 1900 Евро - до 42 900 Евро, докато вариантите Model Y Long Range и Performance отбелязват намаление от 5000 Евро. Това води до цени съответно до 49 900 Евро и 55 990 Евро. Цената на версията със задно задвижване на Tesla Model Y пада от 44 890 евро на 42 990 Евро., докато най-мощната модификация на електрическия кросоувър поевтинява от 60 990 евро на 55 990 евро

Във Франция цените на Model Y бяха намалени с 5,7% до 6,7%, в Холандия електромобилът поевтинява между 4,3 и 7,7%, а в Норвегия - между 5,6% до 7,1%.

Като суми спадът на цените в Европа е по-сериозен от този в Китай, където след последните промени Model 3 и Model Y стигнаха най-ниските си стойности при продажба, откакто са на местния пазари. Там Tesla намали цените на двата модела с между 830 и 1999 евро. След отстъпките Model 3 започва от 31 724 евро, а Model Y - от 31 724 евро. Това означава, че двата „китайски“ модела са около 10 000 евро по-евтини от европейските.

Корекциите на цените идват в резултат на усилията на Tesla да остане конкурентоспособна на пазара на електрически превозни средства (EV). Това се налага и от факта, че властите в различни държави от ЕС прекратиха стимулите при покупка на електромобили и производителите търсят начин на увеличат продажбите си.

Очаква се намаляването на цените да направи Model Y на Tesla по-достъпен за потребителите на тези европейски пазари, което потенциално ще увеличи продажбите и пазарния дял на компанията. Има обаче опасения, че тези намаления на цените ще се отразят на маржовете на печалбата на компанията, което повлияе неготивно и на нейните финансови резултати.

fallback
  • #36
    анонимен ( преди 11 месеца )
    "затова на улицата се прескачат тесла до тесла и върху тех - по още една тесла. Я да бягате от тука" все пак говорим за чисто нови автомобили. Я мини изброй по вашата улица колко чисто нови автомобили виждаш купени през последните една-две години? Мога да се обзаложа с тебе, че над 50% от автомобилите по улицата ти са произведени преди Тесла въобще да започне серийно производство на автомобили през 2012, да не говорим пък за масово производство което започна с тесла модел 3 през 2017
  • #35
    ааааайде вън ( преди 11 месеца )
    затова на улицата се прескачат тесла до тесла и върху тех - по още една тесла. Я да бягате от тука ....
  • #34
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Ако някой я беше подарил на гостенина, за тези 10 години колко километра щеше да е изминал ? За 520 седмици, той е направил 520 зареждания на бензин за по 5 минути и е прекарал 2600 минути на бензиностанцията, Това са 44 часа - 5,5 пълни 8 часови работни дни работа на бензиностанцията с маркуча, за да измине 78 000 километра. Това не е измислен от мен пример, а реалният живот на Гост. Ако беше зареждал Теслата, щеше да му отнеме ОБЩО 1,5 часа за 10 години.
  • #33
    Ще се лъжем ли? ( преди 11 месеца )
    "Leberknoedl ( преди 26 минути )Първите Тесли са с по 2-3 гаранционни смени на батерии, защото едвам изкарваха 3-4 години. По-новите ако успеят да добутат гаранцията, Тесла няма да поеме смяната и електромобила отива за скрап." Това как кореспондира с онази 10-годишна Тесла на 433 000 км с оригинални двигател и батерия, която гост Не иска дори за подарък, защото вече изминавала само 360 км и не му върши работа защото той изминава по цели 150 км на седмица и зарежда веднъж седмично бензин?
  • #32
    До 30 ( преди 11 месеца )
    Не аз започнах да давам пример за СРЕДНАТА продължителност на животът на един автомобил. ОТГОВОРИХ!
  • #31
    Leberknoedl ( преди 11 месеца )
    Първите Тесли са с по 2-3 гаранционни смени на батерии, защото едвам изкарваха 3-4 години. По-новите ако успеят да добутат гаранцията, Тесла няма да поеме смяната и електромобила отива за скрап.
  • #30
    Среден ( преди 11 месеца )
    Среден, средееен! Средно погледнато народът яде свинско със зеле - едните ядат свинското, другите зелето.
  • #29
    Средноаритметично ( преди 11 месеца )
    "Една Тесла я изкара 8-9 години, я не. А средното време на живот на автомобил в Европа е 18 години." Средния годишен пробег на Европейския шофьор е 13 000 км. Средно за 18 години изминава 234 000 км. Средно батерията на Тесла има 12%, деградация на 200 000 мили, което са около 320 000 км. Значи средният живот на една Тесла е 25 години по 13 000 км за да падне реалния пробег от 500 на 440 километра градско шофиране. Средно ще се налага зареждане веднъж на 10 дни, вместо на две седмици както нова.
  • #28
    До 28 ( преди 11 месеца )
    Искаш Теслите да струват колкото Дачиите?! С какво си се напушил? Първите Тесли вече са но по 11,12 години и още се карат при положение, че имаха детски болести. След първите години подобриха и батериите, и двигателите, и софтуера и това подобряване на всичко е постоянен процес. Как реши, че я изкарат 8,9 години, я не?
  • #27
    Leberknoedl ( преди 11 месеца )
    Наполовина трябва да ги намалят Теслите, за да станат смислена оферта. Една Тесла я изкара 8-9 години, я не. А средното време на живот на автомобил в Европа е 18 години.
fallback
Последни