fallback

Ford Focus на старо - едно добро предложение под 10 000 лева

Второто поколение на модела има своите особености, но като цяло е надежден употребяван автомобил

С ограничен бюджет не трябва да разчитате да намерите читав кросоувър, това може да се случи само с голям късмет. Но е реалистично да вземете хечбек с реален пробег под 200 хиляди км, но такъв, който ще може да измине още сто хиляди без особени проблеми.

С определени резерви Ford Focus може да се счита за такава опция. За под 10 000 лева се предлагат автомобили, произведени през периода 2009 - 2010 година, като от тях има и автоматичи. Говорим за изпитана "истинска" хидравлична автоматична скоростна кутия, която и да създаде някакъв проблем, не е толкова скъпа за ремонт. Автоматикът 4F27E (четири предавки) има стандартна надеждност и прост и сравнително евтин за ремонт.

Що се отнася до основните агрегати, то трябва да кажем, че всички бензинови двигатели са доста издръжливи и изминават 300-350 хил. км без особени проблеми. Единствено трябва да се избягва ранният 1.6-литров с мощност 100 к.с., който е малко по-крехък и по-малко взискателен. За предпочитане е модернизираният вариант на този мотор, с мощност 115 к.с., който се характеризира единствено с по-ненадежден фазов превключвател.

Най-добре е обаче за заложите на вариант с петстепенната механична трансмисия IB5, която работи перфектно с по-малките двигатели. Проблемът при нея е когато е съчетана с 1.8 (125 к.с.) мотор. Тогава нейните синхронизатори често не издържат и се повреждат при пробег от порядъка на 150 хиляди км. Двигателят 1.8 не върви добре с автоматична скоростна кутия и е доста капризен сам по себе си, въпреки че идва от Mazda.

Базовият 1.4 (80 к.с.) е добър като надеждност, но не е най-добрият като експлоатационен живот и динамика. Оптималният избор се върти около гореспоменатия мотор с обем 1.6 литра и с механична скоростна кутия. Всички тези двигатели са масово произвеждани, като при тези със 115 коня са изчистени т.нар. детски болести. Те са и добре проучени от сервизите, както и всъщност цялото второ поколение Focus.

Добре е да се ориентирате към най-късните версии на това второ поколение, тези от 2009- 2010 г. Седанът и хечбекът са приблизително еднакви по цена. Но не всички комбинации двигател-кутия, както вече споменахме, са еднакво успешни. Дизелите не са нито лоши, нито особено препоръчителни. Нашият фаворит е 1.6-литровият вариант с ръчка и 115 коня е оптимален автомобил, който макар и на повечко километри, няма да ви разочарова.

fallback
  • #19
    Кочо Честименски ( преди 3 седмици )
    Добре е да се придържаме към правилото на четирите "Ф"-та. Всичко друго, освен Форд, Фиат и фсички френски.
  • #18
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Много се бъркате с 1.6 100 коня бензин, железен е, А това на снимките е фейслифта на 2-ката, т.н. MK2.5 и е моделът след 2008. карам такъв 10-та година не съм сменял нищо освен консумативи. Това макар, че му липсват някои дребни глезотии и не е лукс, е измислено максимално добре във всеки един детайл да е практичен.
  • #17
    Ford focus ( преди 10 месеца )
    Карам такъв 2010г. 1.6tdci 110кс, с един каскет нафта се возим цяла седмица, а е и супер незабележима и подценена кола, полицаите като я видят и се обръщат на другата страна. До момента за две години само масло, гуми и една биалетка отзад.
  • #16
    Оня с коня ( преди 11 месеца )
    Форд за 10000лв., аре нема нужда!!!!! За тези пари по добре CR-V или RAV-4.
  • #15
    Бай Брадър ( преди 11 месеца )
    Добрият Форд е продадени Форд!!! Как може да намериш евтино части за Форд, като караш зад друг Форд.
  • #14
    Руен ( преди 11 месеца )
    Карам 2.0 Ford Focus Cabriolet 145 к.с. 2010 ръчна ск.кутия от три години.Правя по 15000 км. на година на газ.Много съм доволен, единствено гори повече масло.
  • #13
    Focusnik ( преди 11 месеца )
    Какво му е на 1.6 101к.с. при Фокуса, има го още от първото поколение и си карат по 350хил.км на газ. Мисля е разработка на Yamaha. Фокуса е масово доста подценена кола в България, който е охулен от псевдоразбирачи. Бензиновите мотори са добри и стават на газ, след 200хил.км почват да горят повече масло, но е поправимо със смяна на сегменти. Евтина, като цяло кола за поддръжка в класа си.
  • #12
    Запознат ( преди 11 месеца )
    Мултиеъра 1.4 на Фиат/Алфа/Ланча в нито една от версиите НЕ Е с директно впръскване и става без проблем за газов инжекцион.Имам две Жулиети с този двигател - 170 к.с., с поставени газови на "Романо" и си вървят чудесно.
  • #11
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Ако някои се загледа, да се знае, че 1.4 мулти ер с директно впръсване. Не става газ.Тjet e с ремък, може газ, ниска гражданска, малък данък, за това, което получавате, евро 5, достатъчно за България.
  • #10
    анонимен ( преди 11 месеца )
    До 2Така е, 1.4T-jet е супер мотор. Изобщо няма смисъл от сравниния с тия тук 115кс. двигатели. Обаче, 6 ст. кутия е на Опел, която не е добра. Имам t-jet със заводска газ, но не на Браво. 7.5 разход, страхотно ускорение, няма турбо дупка. Карам го с Бардал, за 13000 км. под литър масло.
fallback
Последни