fallback

Ford Focus на старо - едно добро предложение под 10 000 лева

Второто поколение на модела има своите особености, но като цяло е надежден употребяван автомобил

С ограничен бюджет не трябва да разчитате да намерите читав кросоувър, това може да се случи само с голям късмет. Но е реалистично да вземете хечбек с реален пробег под 200 хиляди км, но такъв, който ще може да измине още сто хиляди без особени проблеми.

С определени резерви Ford Focus може да се счита за такава опция. За под 10 000 лева се предлагат автомобили, произведени през периода 2009 - 2010 година, като от тях има и автоматичи. Говорим за изпитана "истинска" хидравлична автоматична скоростна кутия, която и да създаде някакъв проблем, не е толкова скъпа за ремонт. Автоматикът 4F27E (четири предавки) има стандартна надеждност и прост и сравнително евтин за ремонт.

Що се отнася до основните агрегати, то трябва да кажем, че всички бензинови двигатели са доста издръжливи и изминават 300-350 хил. км без особени проблеми. Единствено трябва да се избягва ранният 1.6-литров с мощност 100 к.с., който е малко по-крехък и по-малко взискателен. За предпочитане е модернизираният вариант на този мотор, с мощност 115 к.с., който се характеризира единствено с по-ненадежден фазов превключвател.

Най-добре е обаче за заложите на вариант с петстепенната механична трансмисия IB5, която работи перфектно с по-малките двигатели. Проблемът при нея е когато е съчетана с 1.8 (125 к.с.) мотор. Тогава нейните синхронизатори често не издържат и се повреждат при пробег от порядъка на 150 хиляди км. Двигателят 1.8 не върви добре с автоматична скоростна кутия и е доста капризен сам по себе си, въпреки че идва от Mazda.

Базовият 1.4 (80 к.с.) е добър като надеждност, но не е най-добрият като експлоатационен живот и динамика. Оптималният избор се върти около гореспоменатия мотор с обем 1.6 литра и с механична скоростна кутия. Всички тези двигатели са масово произвеждани, като при тези със 115 коня са изчистени т.нар. детски болести. Те са и добре проучени от сервизите, както и всъщност цялото второ поколение Focus.

Добре е да се ориентирате към най-късните версии на това второ поколение, тези от 2009- 2010 г. Седанът и хечбекът са приблизително еднакви по цена. Но не всички комбинации двигател-кутия, както вече споменахме, са еднакво успешни. Дизелите не са нито лоши, нито особено препоръчителни. Нашият фаворит е 1.6-литровият вариант с ръчка и 115 коня е оптимален автомобил, който макар и на повечко километри, няма да ви разочарова.

fallback
  • #8
    Разбрахме че си калп ( преди 10 месеца )
    Имам служебен 1.8 tdci 115 кс кара се от най-калпавите шофьори
  • #7
    Щирлиц ( преди 10 месеца )
    Пояснете какво е това чудо "СТАНДАРТНА НАДЕЖДНОСТ", дали има НЕСТАНДАРТНА такава,по-евтина ли е?Ей такива важни неща обяснете.
  • #6
    Гост ( преди 10 месеца )
    Имам служебен 1.8 tdci 115 кс кара се от най-калпавите шофьори,нищо не се сменя ,докато не се счупи досега един път ни е изоставял заради проблем с имобилайзера , които беше премахнат ,като цяло много здрав вози добре има прилична тяга харчи 7-8 л/100
  • #5
    abv ( преди 10 месеца )
    Най-добро е първото поколение, но е истински късмет да намериш екземпляр с малък пробег и в добро техническо състояние.Аз притежавам такъв 1.8 115 к.с. бензин комби с всички екстри/темпомат, кожа, ел. седалки и д-р../ на реални 168 000 км.Второто и третото поколение не са много търсени.
  • #4
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Хонда на старо за 10 к ,най доброто решение . Не съм карал Форд , но много съм слушал за него . Бегай далеко от него .
  • #3
    анонимен ( преди 10 месеца )
    В Германия все още си карат "Фокус-"и , особенно в комби варианта, но ...първа генерация! Втора и трета не ги срещам толкова често, като първа.
  • #2
    Констатация ( преди 10 месеца )
    В тези години и ценови диапазон Фиат Браво с турбо бензин - 120 к.с.и ръчна 6 степенна кутия е много по-добра, но подценявана в България алтернатива.
  • #1
    Пропов ( преди 10 месеца )
    Да, аз като търсих бензинова кола да 5000 евро , тоест 10 до 15 годишна всеки препоръчваше Мазда, Форд и Хюндай ама по възможност по голям двигател.
fallback
Последни