Моделите на Land Rover се радват на голяма популярност на пазара на употребявани автомобили, като това се отнася с пълна сила за първото поколение на Range Rover Sport. Експерти обаче предупреждават, че не бива да се избързва с покупката на премиум всъдехода, дори ако изпадне добър вариант на атрактивна цена.
Първата генерация на Range Rover Sport се произвежда от 2005 до 2013 г., което означава, че най-ранните бройки от модела вече са на близо 20 години. А това гарантира не само износване на основните агрегати и каросерията, но и сериозен пробег – над 200 000 км.
И ако драскотините по каросерията могат да бъдат пренебрегнати, тъй като те се появяват при всички по-стари автомобили, то проблемите със задвижващата система са доста по-сериозни. Всъдеходът се предлага с голяма гама двигатели, чиято мощност варира от 190 до 510 к.с. Най-икономичният е 2,7-литровият дизел, развиващ 190 к.с. Този вариант пести пари откъм гориво и данъци, но пък е твърде възможно да остави шофьора си насред пътя. А причината е излязъл от строя колянов вал.
Като цяло всички дизелови версии са много чувствителни към качеството на горивото и ако то не е добро, със сигурност ще довърши инжекционната помпа (горивна помпа за високо налягане). Достатъчно е да се изгори пълен резервоар с некачествена „нафта“ и помпата свършва. Тя не се ремонтира, а трябва да бъде заменена с нова.
Бензиновите агрегати се славят със своята „лакомия“, освен това са причина за висок данък върху превозните средства. След 100 000 километра при тях започват да се появяват проблеми и да издават странни звуци, като вината е на лагера на водната помпа. Дроселната клапа задължително трябва да се почиства на всеки 50 000 км.
Трансмисията не е най-добрият продукт на ZF. До 2005 г.на модела бяха инсталирани петстепенни автоматични трансмисии, а от 2010 до 2012 г. се използва осемстепенна автоматична скоростна кутия. Всички те са чувствителни към температурата на маслото, така че през зимата - преди потегляне, устройството трябва да се загрее. Ако това не е направено, тогава износването на преобразувателя на въртящия момент, на втулките на маслената помпа и на съединителите е гарантирано.
Друга неприятна изненада крие раздатъчната кутия. Нейните половинки са свързани с уплътнител, който остарява са 6-8 години. В резултат на това мръсотията започва да прониква вътре и да причинява поразии, чийто ремонт е много скъп.Затова и експертите съветват да не се обръща внимание на прекалено евтините предложения от този модел на пазара, защото такива коли обикновено имат много проблеми. И тяхното отстраняване може да струва дори повече от самата кола.