Honda е един от производителите, които изостават в електрификацията, след като първият електрически модела на марката - Honda e, не успя да се наложи на пазара и ще бъде спрян от производство. Японците обаче имат намерение да наваксат изоставането си и на изложението за потребителска електроника CES в Лас Вегас представиха два концептуални модела, загатващи бъдещето на марката.
Двата автомобила, наречена Saloon и Space-Hub, показват какво трябва да очакваме от бъдещата серия „0“ електрически модела на Honda. По-впечатляващ от двата определено е Saloon, чиито дизайн е вдъхновен от клиновидни концепции от 70-те години на миналия век, събуждащ спомени за емблематични модели от онази епоха, включително прочутия Aston Martin Bulldog.
Седанът ще послужи като вдъхновение за първия сериен модел на серия „0“, който трябва да се появи на пазара през 2026 г. Първоначално електромобилът ще бъде пуснат в Северна Америка, последван от Япония, Азия, Европа, Африка, Близкия изток и Южна Америка.
Освен привличащия вниманието си дизайн и вратите във формата на крило на чайка, които вероятно няма да бъдат част от крайния продукт, седанът получава и напълно новата платформа на Honda за електрически превозни средства. Ниският и широк екстериор прикрива просторен интериор, подобрен с инструментален панел с интерфейс човек-машина (HMI), включващ само устойчиви материали.
Що се касае до концептуалния миниван Space-Hub, при него, поне засега, няма планове за серийно производство. Този футуристичен електрически модел може да се похвали с обширен стъклен покрив, който се простира над пътниците, предоставяйки им удивителна гледка към околностите. Зад водача е разположено изолирано отделение за пътници, което разполага с противоположни седалки, като идеята е хората в него да създадат „хъб“, свързващ ги както един с друг, така и с външния свят.
Space-Hub може да се похвали и с нетрадиционен дизайн на задната част, характеризиращ се с правоъгълна осветителна лента и липса на предно стъкло.
В допълнение към тези концепции, Honda представи и ново лого „H mark“ за своите предстоящи електрически модели, включително серията „0“. Според компанията този нов дизайн символизира „две протегнати ръце“, отразявайки ангажимента на Honda да „разшири възможностите за мобилност и да продължи да отговаря на нуждите на своите клиенти“.
Още снимки на двата концептуални модела, както и на новото лого на Honda - вижте в галерията: