fallback

В Германия Dacia Spring вече струва под 13 000 евро

Производителят въвежда нов електрически бонус от 10 000 евро

Властите в Германия прекратиха субсидиите си за електрически и хибридни превозни средства, но повечето производители решиха да подкрепят клиентите си и да поемат електрическия бонус за определен период от време. Това стори и Dacia, която обяви, че ще продава своя Spring с отстъпка от цели 10 000 евро, като офертата важи до 31 март 2024 г.

В Германия цената на Dacia Spring започва от 22 750 евро. Ако се приспаднат 10 000 евро, то клиентът трябва да плати само 12 750 евро, като за тази сума получава версията Essential Electric 45, където числото показва приблизителната мощност в конски сили. Като алтернатива се предлага Dacia Spring Extreme Electric 65 на каталожна цена от 24 550 евро. С отстъпката вероятно тя ще струва 14 550 евро.

Предложението на Dacia в случая наистина е щедро. Дори при държавното финансиране, което беше в сила до края на миналата година, от каталожната цена бяха приспаднати само 7178 евро - 4500 евро от държавата и още 2250 евро ДДС от производителя.

Дори при каталожната цена от 22 750 евро базовата версия на Dacia Spring е най-евтиният електрически автомобил на германския пазар, а сега става още по-изгодна. На второ място се нарежда VW e-Up, който като започва от 24 980 евро, а на трето е Renault Twingo Electric с начална цена 28 000 евро.

Dacia Spring се появи на пазара през есента на 2021 г., като представлява версия на китайското Renault City K-ZE. Дългият 3,73 метра автомобил разполага с поне четири места, а обемът на багажника варира от 290 до 1100 литра. Базовият вариант има батерия с 27 кВт/ч, като вдига 100 км/ч за 19 секунди и изминава 230 км в градски условия.

Ходът на Dacha се обяснява с факта, че в Германия моделът определено не се радва на популярност. През 2023 г. на местния пазар са реализирани около 12 400 бройки от Spring, което е по-малко от 2022 г., когато тогава действащият висок екологичен бонус (10 000 евро) помогна за близо 14 400 продажби.

fallback
  • #8
    До 4 ( преди 10 месеца )
    Няма такава забрана за продажба под себестойност, прочети малко. Ако нещо не се продава по-добре да го разкараш на загуба, отколкото да му търсиш място и после да си на още по-голяма загуба
  • #7
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Определено си е оферта защото за тези пари може само нещо с подобни размери бензинка с ръчка която би харчило доста повече в града. Единствено на тоя модел е тъпо, че така и така е от Китай та поне да беше с LFP батерия които са по-евтини и по-дълголетни
  • #6
    анонимен ( преди 10 месеца )
    ФВ пък намали цената на ИД4 и ИД3 до 33К евро. То накрая ще излезе, че който е взел със субсидия му е излязло по-скъпо :D
  • #5
    анонимен ( преди 10 месеца )
    това и да ми го подаряват не бих го взел
  • #4
    Повдигане на вежди ( преди 10 месеца )
    Интересно как изведнъж може да се направи отстъпка от 30-40%. Не, че не го знаем, но е доста гадничко като разбереш, че цените изобщо не са разходноориентирани. Другото обяснение е да продават под себестойност, което по принцип е забранено, но едва ли този факт би ги спрял. Дет се вика, ако ги нямаше китайските електрички, Митичният Бустер щеше да трябва да се прехранва като пламенен партиен секретар.
  • #3
    до долния ( преди 10 месеца )
    Е ти имаш ама повечето нямат
  • #2
    Q ( преди 10 месеца )
    Почна се. Следващите са Пежо, ситроен, Опел. Бих си взел мокка електрик. Имам къде да зареждам в къщи и на работата.
  • #1
    Q ( преди 10 месеца )
    Почна се. Следващите са Пежо, ситроен, Опел. Бих си взел мокка електрик. Имам къде да зареждам в къщи и на работата.
fallback
Последни