fallback

В Германия Dacia Spring вече струва под 13 000 евро

Производителят въвежда нов електрически бонус от 10 000 евро

Властите в Германия прекратиха субсидиите си за електрически и хибридни превозни средства, но повечето производители решиха да подкрепят клиентите си и да поемат електрическия бонус за определен период от време. Това стори и Dacia, която обяви, че ще продава своя Spring с отстъпка от цели 10 000 евро, като офертата важи до 31 март 2024 г.

В Германия цената на Dacia Spring започва от 22 750 евро. Ако се приспаднат 10 000 евро, то клиентът трябва да плати само 12 750 евро, като за тази сума получава версията Essential Electric 45, където числото показва приблизителната мощност в конски сили. Като алтернатива се предлага Dacia Spring Extreme Electric 65 на каталожна цена от 24 550 евро. С отстъпката вероятно тя ще струва 14 550 евро.

Предложението на Dacia в случая наистина е щедро. Дори при държавното финансиране, което беше в сила до края на миналата година, от каталожната цена бяха приспаднати само 7178 евро - 4500 евро от държавата и още 2250 евро ДДС от производителя.

Дори при каталожната цена от 22 750 евро базовата версия на Dacia Spring е най-евтиният електрически автомобил на германския пазар, а сега става още по-изгодна. На второ място се нарежда VW e-Up, който като започва от 24 980 евро, а на трето е Renault Twingo Electric с начална цена 28 000 евро.

Dacia Spring се появи на пазара през есента на 2021 г., като представлява версия на китайското Renault City K-ZE. Дългият 3,73 метра автомобил разполага с поне четири места, а обемът на багажника варира от 290 до 1100 литра. Базовият вариант има батерия с 27 кВт/ч, като вдига 100 км/ч за 19 секунди и изминава 230 км в градски условия.

Ходът на Dacha се обяснява с факта, че в Германия моделът определено не се радва на популярност. През 2023 г. на местния пазар са реализирани около 12 400 бройки от Spring, което е по-малко от 2022 г., когато тогава действащият висок екологичен бонус (10 000 евро) помогна за близо 14 400 продажби.

fallback
  • #28
    Ценко Чоков ( преди 10 месеца )
    Напълно съм съгласен с Пропов ( за пореден път ) Не виждам смисъл да пиша коментари, след като той е писал.
  • #27
    До 25 ( преди 10 месеца )
    Според един духовит коментар под видео в Ютюб, ако германски инженер падне в дълбока яма и му подадеш стълба, той ще вземе стълбата и ще я преработи в лопата, за да може да прокопае тунел с нея, през който да се измъкне.
  • #26
    Неудачията ( преди 10 месеца )
    Те вече почнаха да ги подаряват тия неудачии и пак няма желаещи..
  • #25
    анонимен ( преди 10 месеца )
    До 24 стоматологичната ни машина е немска Сирона/бивша Сименс/ от близо 16 годишен опит мога да ти кажа,че ако нещо може да се направи трудно,швабите го правят безобразно трудно и тегаво за ремонт,като надеждността е по-ниско от българските или китайските машини. Добре,че съм малко техничар,та побългарих немските недоразумения,за да нямам ядове.
  • #24
    Пропов ( преди 10 месеца )
    Германците са нация техническа и много добре знаят, че нещо за да ти върши работа не трябва да е най евтиното на пазара. Те не обичат да правят компромис с надеждността за сметка на цената. То ест им е ясно, че най евтиния продукт на пазара е направен с много компромиси и това води до проблеми. Затова и Дачия и китайските ширпотреби нямат големи шансове. Да в Германия живеят и много НЕгерманци, ама и те се учат бързо кое става и кое не.
  • #23
    Пропов ( преди 10 месеца )
    Чочо ви го казал много ясно. Всичко което крайния потребител плаща е на приблизително двойни цени спрямо реалната му себестойност. Всеки който е стигнал до определено по високо ниво в търговията го знае това. Има и доста статии и разследвания по темата, ама излиза че на доволния потребител не му пука и си се набутва с кеф. Защо мислите че в маркетинга и рекламата са най печелившите служители с огромни бонуси. Защото мамят с цените, ама го правят като изкуство и потребителя е щастлив да се набута
  • #22
    До 12 ( преди 10 месеца )
    Колкото и да е свързано с изчистване на наличности или промоции, трябва да е поне на доставна стойност. Не, че е лесно да се определи животното, наречено "доставна стойност", и че не може да се манипулира зверски, но поне на теория трябва да бъде на или над нея. Затова именно можем да съдим, че доставната цена на този Спринг е някъде около 14х евро. Също така, знаем, че всички правят зулуми с цените и извиването на ръце на доставчици, но общо взето в повечето случаи се дебнат и топят един друг.
  • #21
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Очаквам и другите марки да направят същото. Догодина си купувам и аз едно електрокарче .
  • #20
    дон чикен ( преди 10 месеца )
    и после европейския съюз всички били равни... нали са бедни германците и им правят 10000 евро отстъпка...
  • #19
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Ще падат още доста цените на електричките то е ясно. Както е ясно че досегашните се продаваха на изкуствено високи цени. Просто пазара се насища и останалите (които не са си купили досега) вероятно нямат удобството да зареждат вкъщи, което прави продажбите тегави.
fallback
Последни