fallback

В Германия Dacia Spring вече струва под 13 000 евро

Производителят въвежда нов електрически бонус от 10 000 евро

Властите в Германия прекратиха субсидиите си за електрически и хибридни превозни средства, но повечето производители решиха да подкрепят клиентите си и да поемат електрическия бонус за определен период от време. Това стори и Dacia, която обяви, че ще продава своя Spring с отстъпка от цели 10 000 евро, като офертата важи до 31 март 2024 г.

В Германия цената на Dacia Spring започва от 22 750 евро. Ако се приспаднат 10 000 евро, то клиентът трябва да плати само 12 750 евро, като за тази сума получава версията Essential Electric 45, където числото показва приблизителната мощност в конски сили. Като алтернатива се предлага Dacia Spring Extreme Electric 65 на каталожна цена от 24 550 евро. С отстъпката вероятно тя ще струва 14 550 евро.

Предложението на Dacia в случая наистина е щедро. Дори при държавното финансиране, което беше в сила до края на миналата година, от каталожната цена бяха приспаднати само 7178 евро - 4500 евро от държавата и още 2250 евро ДДС от производителя.

Дори при каталожната цена от 22 750 евро базовата версия на Dacia Spring е най-евтиният електрически автомобил на германския пазар, а сега става още по-изгодна. На второ място се нарежда VW e-Up, който като започва от 24 980 евро, а на трето е Renault Twingo Electric с начална цена 28 000 евро.

Dacia Spring се появи на пазара през есента на 2021 г., като представлява версия на китайското Renault City K-ZE. Дългият 3,73 метра автомобил разполага с поне четири места, а обемът на багажника варира от 290 до 1100 литра. Базовият вариант има батерия с 27 кВт/ч, като вдига 100 км/ч за 19 секунди и изминава 230 км в градски условия.

Ходът на Dacha се обяснява с факта, че в Германия моделът определено не се радва на популярност. През 2023 г. на местния пазар са реализирани около 12 400 бройки от Spring, което е по-малко от 2022 г., когато тогава действащият висок екологичен бонус (10 000 евро) помогна за близо 14 400 продажби.

fallback
  • #18
    До 16 ( преди 10 месеца )
    Това е съвсем нормално ( иначе просто си на загуба ). Не може нещо чиято производствена себестойност е 50 лева да се продава на дребно за под 100 лева. Няма да се покрият всички разходи по веригата на всички участници и да им останат едни 20% печалба поне.
  • #17
    анонимен ( преди 10 месеца )
    И каква стана тя, оказа се че - ИЗНЕНАДА производителите използват бонусите за да не свалят цените.
  • #16
    Чочо ( преди 10 месеца )
    Много смешни коментари, явно не чели коя е най-голямата тайна в света, Себестойността , най-големият скандал на Нешенъл , Панасоник, е цената на пазара и себестойността, 6 пъти, но какво влиза в тази себестойност? С години съм бил в кухнята, от ИКЕА имат РУ в Полша, където точно изчисляват всяка стока и производител, много производители се спомогнаха от това, цените бяха на границата на себестойността, имахме изделие за ИКЕА...себестойност 25 лв, шефа го препродаваше за 50, в магазина 99...е той
  • #15
    Алекс ( преди 10 месеца )
    Сандерото утрепа Голфо,сега е ред на Spring да мачка.
  • #14
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Китайският аналог на Dacia Spring , Dongfeng New EV Energy EX1 се продава в Alibaba за 6,200 евро. https://***.alibaba.com/product-detail/dongfeng-new-energy-dongfeng-ev-ex1_1600689579510.html
  • #13
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Чудесна е за града но е за двама човека отзад голям човек няма как да влезе. и аз бих я взел на тази цена да се возя из града живея село на 20км от града. ще е по евтино даже от автобуса...
  • #12
    анонимен ( преди 10 месеца )
    11, 8 и особенно 9 са ти обяснили много добре. Не става въпрос за дъмпинг. Продават под себестойност с цел изчистване на залежали количества. Нима черния петък, коледни нмаления са нещо по различно?? Това си е АБ на маркетинга. Ама пусто консуматорско общество...
  • #11
    До 8 и 9 ( преди 10 месеца )
    Да не съм проспал нещо и вече дъмпинга да е разрешен?
  • #10
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    Почна се и без субсидии. Ами като дойдат истинските китайци с китайските марки?
  • #9
    РУК ( преди 10 месеца )
    До 4 - кой ти е казал,че продажбата под себестойност е забранено?!Конкретно в Германия този модел е тотален провал.Паркингите на представителствата на Рено-Дачия се претъпкани с такива и не мърдат с месеци.Карат ги основно бабички до супера или аптеката.Направо сбъднаха легендата на Бг джамбазите.Ама сега ходи вярвай че с Ауди А6 бабата е ходила до само аптеката като знаеш за офертата на Дачия :-) :-) :-) Просто разкарват налични бройки преди батериите да дадат фира от месеци престой.....
fallback
Последни