Автоматикът е огромно удобство, в това няма спор. Освен това е все по-трудно да го избегнете: според едно проучване едва около една десета от кросоувърите на вторичния пазар след 2010 имат ръчни скорости.

Но освен това автоматикът е и още един потенциален източник на проблеми и скъпи ремонти. Това важи в особена степен за попуярните напоследък роботизирани кутии с двоен съединител, но също и за безстепенните вариатори, упорито използвани най-вече от японските производители. Ако търсите употребяван SUV модел с достатъчно останал ресурс, е най-добре да се ориентирате към класическия хидротрансформаторен автоматик. Ето шест модела на цена под 20,000 лева, където този агрегат се смята за надежден от експертите. Все пак задължителната в такива случаи уговорка: експертите говорят за статистика с големи числа. Тяхната препоръка не означава, че на конкретния автомобил, харесан от вас, трансмисията не е съсипана от брутална експлоатация и неадекватна поддръжка.
6 SUV модела на старо със здрави автоматици (ГАЛЕРИЯ):
Компактният кросоувър на Ford не успя да стане пазарна сензация в първите си две поколения. Добрата новина е, че това ги прави сравнително достъпни втора ръка. Лошата е, че ако искате относително надежден автомат, ще трябва да потърсите сравнително рядък двигател. Най-масовият на българския пазар двулитров дизел на Kuga II е оборудван с печално известния Powershift - роботизирана кутия с два съединителя, разработена от Ford съвместно с LuK и Getrag. Версията със сух съединител е пословично проблемна, но и ресурсът на тази с мокър не впечатлява.
Вторият вариант е 1.6 бензин - мотор, който също има лоша репутация заради проблеми с охлаждането, чести прегрявания и дори пожари.


0