Автоматикът е огромно удобство, в това няма спор. Освен това е все по-трудно да го избегнете: според едно проучване едва около една десета от кросоувърите на вторичния пазар след 2010 имат ръчни скорости.

Но освен това автоматикът е и още един потенциален източник на проблеми и скъпи ремонти. Това важи в особена степен за попуярните напоследък роботизирани кутии с двоен съединител, но също и за безстепенните вариатори, упорито използвани най-вече от японските производители. Ако търсите употребяван SUV модел с достатъчно останал ресурс, е най-добре да се ориентирате към класическия хидротрансформаторен автоматик. Ето шест модела на цена под 20,000 лева, където този агрегат се смята за надежден от експертите. Все пак задължителната в такива случаи уговорка: експертите говорят за статистика с големи числа. Тяхната препоръка не означава, че на конкретния автомобил, харесан от вас, трансмисията не е съсипана от брутална експлоатация и неадекватна поддръжка.
6 SUV модела на старо със здрави автоматици (ГАЛЕРИЯ):
Най-добрият вариант е Kuga с 2.5-литров атмосферен мотор, който произлиза от Mazda (по онова време двете компании бяха в съюз) и е много надежден, с цели 200,000 км ресурс на ангренажната верига. Тук вече автоматикът е хидротрансформаторен - 6F35, създаден съвместно от Ford и GM и използван в над 30 различни модела от Chevrolet до Mazda. Той има поне 300,000 км ресурс, стига да се използва нормално, без чести претоварвания и прегрявания. Добре е да му се сменя трансмисионната течност на 40-50 хиляди километра. До 2012 имаше проблем с повреждащи се дискове, но след това бе отстранен. Основният минус е, че в ЕС този двигател се среща относително по-рядко.


2