Автоматикът е огромно удобство, в това няма спор. Освен това е все по-трудно да го избегнете: според едно проучване едва около една десета от кросоувърите на вторичния пазар след 2010 имат ръчни скорости.

Но освен това автоматикът е и още един потенциален източник на проблеми и скъпи ремонти. Това важи в особена степен за попуярните напоследък роботизирани кутии с двоен съединител, но също и за безстепенните вариатори, упорито използвани най-вече от японските производители. Ако търсите употребяван SUV модел с достатъчно останал ресурс, е най-добре да се ориентирате към класическия хидротрансформаторен автоматик. Ето шест модела на цена под 20,000 лева, където този агрегат се смята за надежден от експертите. Все пак задължителната в такива случаи уговорка: експертите говорят за статистика с големи числа. Тяхната препоръка не означава, че на конкретния автомобил, харесан от вас, трансмисията не е съсипана от брутална експлоатация и неадекватна поддръжка.
6 SUV модела на старо със здрави автоматици (ГАЛЕРИЯ):
Тази трансмисия не е напълно лишена от недостатъци, честно казано. При най-ранните производствени серии често се износва муфата за обратен ход - ремонтът е невъзможен, трябва да се подмени цялата трансмисия. След 100,000 км пробег централният лагер може да започне да "вие" и се замърсява топлообменникът, което налага почистване. Освен това тази кутия е много претенциозна към качеството и чистотата на маслото. Но въпреки тези уговорки, това все пак е надежден автоматик, който може да изкара доста над 300,000 км с двулитровия мотор.


2