Автоматикът е огромно удобство, в това няма спор. Освен това е все по-трудно да го избегнете: според едно проучване едва около една десета от кросоувърите на вторичния пазар след 2010 имат ръчни скорости.

Но освен това автоматикът е и още един потенциален източник на проблеми и скъпи ремонти. Това важи в особена степен за попуярните напоследък роботизирани кутии с двоен съединител, но също и за безстепенните вариатори, упорито използвани най-вече от японските производители. Ако търсите употребяван SUV модел с достатъчно останал ресурс, е най-добре да се ориентирате към класическия хидротрансформаторен автоматик. Ето шест модела на цена под 20,000 лева, където този агрегат се смята за надежден от експертите. Все пак задължителната в такива случаи уговорка: експертите говорят за статистика с големи числа. Тяхната препоръка не означава, че на конкретния автомобил, харесан от вас, трансмисията не е съсипана от брутална експлоатация и неадекватна поддръжка.
6 SUV модела на старо със здрави автоматици (ГАЛЕРИЯ):
През 2009 по някаква причина Hyundai се засрами от името Tucson и реши да продава второто поколение на кросоувъра (LM) под названието iX35 на повечето пазари, включително и в България. Има го с бензинови двигатели - с предно и AWD задвижване, и с дизел, където задвижването е само на четирите колела.
Двулитровите бензинови агрегати с мощност 150 конски сили - първоначално G4KD и после G4NA - нашумяха с производствен дефект, който често довеждаше до надиране на цилиндрите. Чак през 2017 проблемът бе оправен.
При дизела (184 коня) няма такива сериозни проблеми, но се препоръчва периодична подмяна на помпата, преди да дефектира и да напълни мотора със стружки.


1