Автоматикът е огромно удобство, в това няма спор. Освен това е все по-трудно да го избегнете: според едно проучване едва около една десета от кросоувърите на вторичния пазар след 2010 имат ръчни скорости.

Но освен това автоматикът е и още един потенциален източник на проблеми и скъпи ремонти. Това важи в особена степен за попуярните напоследък роботизирани кутии с двоен съединител, но също и за безстепенните вариатори, упорито използвани най-вече от японските производители. Ако търсите употребяван SUV модел с достатъчно останал ресурс, е най-добре да се ориентирате към класическия хидротрансформаторен автоматик. Ето шест модела на цена под 20,000 лева, където този агрегат се смята за надежден от експертите. Все пак задължителната в такива случаи уговорка: експертите говорят за статистика с големи числа. Тяхната препоръка не означава, че на конкретния автомобил, харесан от вас, трансмисията не е съсипана от брутална експлоатация и неадекватна поддръжка.
6 SUV модела на старо със здрави автоматици (ГАЛЕРИЯ):
И двата се съчетават с 4-степенен автомат Aisin AW03-72LE - муден и старомоден, но феноменално издръжлив. Единствените оплаквания от него са за износване на фрикциони към 200-250 хиляди километра. С нормално обслужване тази кутия ще издържи и половин милион километра.
При сравнително рядката върхова версия с 3.2-литров V6 двигател (233 коня) автоматикът е 5-степенен, отново от Aisin (A750F). Това също е много добра трансмисия, използвана също в Toyota Land Crusier и Mitsubishi Pajero. Проблемите тук идват от мотора, пословичен с жаждата си за масло и с бързо износващата се верига (чиято смяна върви само в комплект с четирите фазоразпределителни механизма - на баснословна цена).


1