IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

15-те най-продавани премиум автомобила в България

По-високият сегмент у нас се развива отлично и е на принципа "колкото по-скъпо, толкова по-добре"

След като ви запознахме със статистиката за най-продаваните масови модели у нас за 2023 година, е време да обърнем внимание и на премиум сегмента. Още повече, че у нас, противно на очакванията на мнозина, той се развива отлично и на принципа "колкото по-скъпо, толкова по-добре". Докато в Европа най-продаваните премиум модели през 2023 са били най-достъпните: Audi A3, MINI Hatch, BMW 1 Series, Mercedes A-Class - у нас в челната тройка попада модел със средна цена далеч над 200,000 лева.
  
  
Tesla Model Y
Още един спорен въпрос: премиум автомобил ли е Tesla Model Y? В началото след дебюта й в Европа много анализатори бяха склонни да я разглеждат в премиум сегмента просто заради високата й цена. Но през 2023 Мъск понижи цените до степен Model Y да е по-достъпна от доста европейски конкуренти от масовия сегмент. Така че не сме я включили в този списък. Иначе с 299-те си регистрации щеше да е на първо място
  
  
Справката на Automedia.bg е на база на новите регистрации в МВР за годината в категории М1 и N1. Както винаги в такива случаи, изниква въпросът кои автомобили са премиум. В края на краищата не съществува ясна дефиниция докъде се простира масовият клас, откъде започват премиум моделите и откъде - луксозните. Но най-общо премиум са онези автомобили, които се продават със сериозна надценка спрямо средните цени за своя сегмент.
  
      
Най-продаваните премиум модели в България, 2023 (ГАЛЕРИЯ):


  
   

0 от 500
  • #15
    2 rate up comment 6 rate down comment
    До 5 ( преди 4 месеца )
    Ако Тесла е евтин продукт, ти колко си купи?
  • #14
    5 rate up comment 3 rate down comment
    До 10 ( преди 4 месеца )
    А има ли значение фактът, че БМВ и Мерцедес не могат да направят по-евтини електрически коли? Ако Тесла води експанзионистична политика, престава ли да бъде премиум марка?
  • #13
    10 rate up comment 7 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 4 месеца )
    Ха-ха, Тесла с интериор състоящ се от дъска и таблет била "премиум" . Какви ли не бисери се срещат в интернет.
  • #12
    7 rate up comment 3 rate down comment
    до 11 ( преди 4 месеца )
    Те щото тия коли с кредити се купуват... познавач си, личи си
  • #11
    10 rate up comment 4 rate down comment
    иде ( преди 4 месеца )
    Като банките спрат кредитите тези продажби заедно с пишман бизнесмените ще се сринат.
  • #10
    12 rate up comment 1 rate down comment
    до 6 ( преди 4 месеца )
    шефе, ти мудно съобразяваш нещо. Кое електрическо БМВ започва от 78,000 лева? Сравнявай автомобили от един сегмент и с едно задвижване. При количеството и качеството вложени материали, ако Теслата беше с ДВГ, щеше да струва колкото тойота корола
  • #9
    8 rate up comment 4 rate down comment
    До 6 ( преди 4 месеца )
    Не бе, не казвам, че е проблем на тесла. Но няма как да си премиум, когато струваш колкото Пежо и Хюндай :D
  • #8
    9 rate up comment 6 rate down comment
    MythBuster ( преди 4 месеца )
    Преди бях давал пример с RAV4. При тях премиум модела е същия като бъзовия, но с повече екстри и значително по висока цена. Стъкленият таван не го прави по луксозен при положение че всичко останало в интериора си е същото. Друг пример от официалния сайт Volkswagen Golf Variant От BGN 47 188 Volkswagen Golf R От BGN 96 730 тоест за цената на един golf r можеш да си купиш два броя golf вариант и да ти останат пари за горивото за една година при едно и също ниво на лукс.
  • #7
    9 rate up comment 7 rate down comment
    MythBuster ( преди 4 месеца )
    Най-накрая все повече хора започнаха да правят разлика между премиум и лукс. Луксът си е лукс и по подразбиране скъп и е премиум. А премиум в превод означава НАДЦЕНЕН. НАДЦЕНКА-та може да е по произволен показател и не е задължително това да е лукса. В случая почти всички електромобили са премиум, защото са надценени заради задвижването и са много по-скъпи от аналогични бензинови и дизелови модели. Ако една Тесла е по-скъпа от mercedes c class значи е повече премиум от него. Лукса няма нищо общо
  • #6
    3 rate up comment 6 rate down comment
    до 4 ( преди 4 месеца )
    "Стартовата цена на теслата е сравнима с тая на по-малки електрически модели" - Това, според теб, проблен на Тесла ли е или на въпросните други марки? Ммм? А защо не сравниш срартовата цена на Тесла със стартовата цена на C клас и 3 серия? БМВ-то започва от 78 850 лв. с ДДС. По твоята логика това прави Пежо и Хюндай по-премиум марка, нали?