Най-накрая успявате да се сдобиете със своята кола-мечта - чисто нов Ford Mustang, моделна година 2024. Идва време за смяна на маслото и вие решавате, че ще спестите пари от посещение в сервиз, тъй като се практичен човек и смятате, че можете да се справите с подобни неща.
Освен това разполагате с помещение и оборудване, така че подобна „операция“ не би трябвало да бъде проблем. Оказва се обаче точно обратното и това ви става ясно още в самото начало, когато влизате под колата, за да източите старото масло. Там откривате голям черен панел, покриващ двигателя. В него обаче няма няма отвор или вратичка, през които да стигнете до филтъра и пробката за източване.
Всичко това става ясно от видео, публикувано от компанията Late Model Restoration, която се е специализирала в ремонти и обслужване на Ford Mustang. Оттам посочват, че предишното поколение на Mustang GT е имало вратичка за достъп до масления филтър, но новото няма. И сега за смяна на маслото се налага демонтиране на целия капак на двигателя, който се държи на 20 крепежни елемента - 15 винта и 5 пластмасови скоби.
Самият процес не е сложен, но ако нямате електрически инструмент (винтоверт), отнема доста време. А ако помещението, в което се извършва смяната на маслото, не разполага с подемник, процедурата става още по-трудна и най-вече неудобна.
Публикуваното видео показва целия процес на смяна на маслото, което става лесно, след като капакът не пречи. Поставянето му обратно на място обаче се оказва много по-трудно от свалянето, тъй като предната част не иска да влезе на мястото си.