IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как Bugatti прави милиардерите по-бедни?

Не само покупката, но и обслужването на Chiron е по силите само на най-богатите

Колкото по-скъп е автомобилът, толкова по-скъпа е поддръжката му. Но какво ще стане, ако цената на новата придобивка започва от близо 3 милиона евро? Ясно, че е посещението в технически център ще струва сериозна сума, дори ако Bugatti Chiron е закупено като инвестиция и стои в гаража през повечето време.


Bugatti Chiron сервиз


Собственици на хиперколата се оплакват от някои досадни неща. Един, например, твърди, че обича да кара своя Chiron с отворени прозорци и да ускорява до спираща дъха скорост. Той обаче не знаел, че при Bugatti тези неща са взаимно изключващи се, защото при интензивно ускорение автомобилът автоматично затваря прозорците, а собственикът му трябва постоянно да се справя с този досаден ефект.

Досадни, разбира са, и сметките да поддръжка. В интернет има много видеоклипове с шокиращи цени за части на Bugatti, но поне през първите 4 години това не е точно така. Тогава собственикът има гаранция, която включва препоръчителна годишна поддръжка за сметка на производителя. Да, луксозните марки често включват тази услуга в цената на автомобила.


Bugatti Chiron сервиз


Те обаче са си направили сметката, защото разходите за амортизация започват безпощадно да атакуват портфейла на собственика (той не плаща за сервиз, но си купува консумативите). Първо, Bugatti препоръчва смяна на масло, филтри и други технически течности всяка година. А това си е цяло приключение, което по заводските стандарти отнема 14 часа.

В края на краищата, ако в обикновена кола може да има няколко дренажни отвора за масло, тогава Bugatti с 16-цилиндров двигател има 16 от тях, от които по съвпадение изтичат малко повече от 16 литра масло. Да, този 8,0-литров W16 има нужда от много смазване.


Bugatti Chiron сервиз


В същото време моделите на Bugatti се нуждаят от частично разглобяване на задната част, за да получат достъп до всички сервизни точки. Цялата тази процедура струва 22 000 евро, което се дължи и на отделеното време. А то не е малко и при други операции - препоръчаното регулиране на разпределителния вал на редовни интервали, например, изисква сваляне на двигателя. Вярно е, че се прави веднъж на 4 години, но пък отнема 72 часа.

Не всичко, разбира се, е толкова скъпо. Гумите, например, струват 1750 евро на бройка, което си е направо евтино. Те са проектирани, за да издържат скорост от 420 км, но за да бъдат в отлично състояние, трябва да се съхраняват добре. Въпреки това, като превантивна марка гумите производителят препоръчва смяна на всеки 16 месеца (или на 16 000 км). А ако се спука една, трябва са се сменят и останалите, защото няма да бъдат равномерно износени.


Bugatti Chiron сервиз


По-интересното е, че при смяна на гуми трябват и нови спирачни дискове, които са с различен размер (20 инча отпред и 21 инча отзад). Тяхната цена е 44 000 евро. На толкова е оценена и подмяна на предната спирачна система с дискове и апаратите. Все пак не бива да се забравя, че Chiron спира дори по-бързо, отколкото ускорява, така че парите си заслужават.

Не е обаче добра идея хиперколата да се кара в близост до голям камион, превозващ чакъл. Предното стъкло струва 52 000 евро, което го превръща в една от най-скъпите части. В същото време резервоарът за гориво, който се сменя веднъж на 5 години, е оценен на 40 000 евро, като от тях 19 000 евро отиват за работа. Ако се чудите защо е толкова скъпо – и тук, както при повечето „операции“, трябва разглоби половината кола.


Bugatti Chiron сервиз


Турбините Garrett (около 5800 евро всяка) също имат ограничен ресурс - но те могат да се използват до 15 години преди подмяна. Между другото, във W16 двигателя те са 4 на брой, като работата по замяната им се оценява на 8000 евро (много по-евтино от смяната на резервоара на гориво).

Има, разбира се, възможност повечето от тези разходи да бъдат избегнати. В Bugatti няма промоции или „Черни петъци“, но след първите 4 години собственикът може да се сдобие с разширена гаранция Passeport Tranquillite. И да, ще трябва да плати малко повече пари за нея. Срещу 65 000 евро той получава удължена гаранция и техническо обслужване, но ще трябва да заплаща сам износените части (нов комплект чистачки, които също се поставят на определен период, струва 1500 евро).


Bugatti Chiron сервиз


Между другото, Passeport Tranquillite се наследява и от новия собственик, ако колата бъде препродадена. Както и комплектът за грижа за автомобила, включен в пакета с разширена гаранция. А също така и застраховката, която при Bugatti Chiron е около 50 000 евро в зависимост от държавата.

Ако всичко това не се харесва на собственика, той сам може да си купи резервни части, като такива се предлагат и в интернет. Там цената им варира между 6000 и 40 000 евро, но е доста съмнително, че човек, притежаващ Chiron, ще прибегне до този вариант.


Bugatti Chiron сервиз

0 от 500