Амортизацията при суперколите от началото на века удари доста силно и Mercedes-Benz SLR McLaren. През 2006 година Парис Хилтън плати за този автомобил 463 000 долара като нов, а наскоро той беше продаден на търг само за 180 000 долара. Това показва, че моделът губи по около 18 000 долара годишно от цената си.
Погледнато от друга страна обаче, поддръжката на тази кола може бързо да се превърне във финансова катастрофа. Собственикът на тази кола научи това по трудния начин, след като я изпрати в сертифициран сервиз на Mercedes за смяна на маслото. Така той разбра колко струва обслужването на машината с V8 двигател.
Списъкът с разходи е притеснително дълъг, но това е нормално, след като притежавате един наистина рядък автомобил (в дома на McLaren в Уокинг са сглобени малко над 2100 бройки). Той включва общо обслужване - Service A, което се прави всяка година и струва 2105 долара, нова помпа на сервото - 2220 долара, кормилна рейка - 6270 долара и смяна на колело на турбината със същото, което втора употреба струва 1899 долара.
Това не е всичко - акумулаторът струва 1350 долара, а газовите механизми на вратите са по 2500 долара на бройка. Дилърът настоява за смяна на носачи - 1350 долара, поставяне на нови сензори за налягане в гумите - 1700 долара, както и ремонт на спирачните апарати - 1250 долара.
След това идват по-дребни детайли - чистачки за 105 долара, дюзи за тях - 500 долара, капачка на резервоара - 100 долара, дренажна тапа - 215 долара и смяна на болтовете на гумите - 800 долара. Така крайният резултат достига близо 35 000 долара за кола с пробег от 33 800 км.
Простите сметки показват, че с 1000 долара по-евтино в САЩ може да се купи чисто нов седан Mercedes-Benz A-Class. А за да бъде пълен кошмарът за новия собственик, той трябва да смени и спирачните апарати, които струват 20 000 долара (само накладките са 3000 долара).
Снимка и видео: YouTube