fallback

Никой не ще завода, в който Ford прави Focus

Производството на хечбека приключва тази година и след това за фабриката в Саарлуи няма бъдеще

Отчаяните опити на Ford да намери купувач за завода си в Саарлуи не са дали резултат, съобщава германската агенция DPA. В предприятието близо до френската граница в момента се произвежда Focus, но 2024 година е е последната за популярния в миналото хечбек. След това Ford ще спре и него, както спря Fiesta през 2023, и ще ги замени с по-скъпи електрически модели.                Въпросните електрически модели ще се правят в завода в Кьолн, където до миналия юли се сглобяваше Fiesta. В плановете на компанията обаче няма място за фабриката в Саарлуи.

Построена през 60-те, през годините тя произвеждаше някои емблематични модели като Escort, Capri, Fiesta, Orion, Kuga, C-Max и Focus. Още през 2005 заводът се похвали с 10-милионния произведен автомобил.

В завода дори и след множеството съкращения все още работят над 5000 души, като приблизително едва пета от тях са французи, живеещи отвъд разположената само на 10 км държавна граница. За служителите имаше лъч надежда преди месец, когато според непотвърдени информации се бе намерил инвеститор, който да поеме завода от Ford. Той обаче е загубил интерес, твърди DPA.      

 

fallback
  • #12
    анонимен ( преди 7 месеца )
    :( ... Neee ... фокусчето ...
  • #11
    Купи си Форд ( преди 7 месеца )
    да си горд!
  • #10
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Работата е в субсидиите, същия този инвеститор ще отиде в съседното село да прокопса земеделски земи, защото ще му ги дадат без пари и с данъчни отстъпки.
  • #9
    Германска технология ( преди 7 месеца )
    Много ясно че никой не иска да има общо с форд. Единствено да го направят завод за дюнери , броеници или наргилета че новите Германци само това умеят да правят. И в килимите ги бива
  • #8
    Живанши ( преди 7 месеца )
    Странно, че я има още тази марка Форд. Една добра дума не можеш да кажеш и за разлика от френските и италианските бараки (нисък клас) си няма собствен пазар в Европа. Най-никаквата марка.
  • #7
    Kolio ( преди 7 месеца )
    И както е казано : Форд и коза не боледуват, те мрът от веднъж!
  • #6
    Achtung ( преди 7 месеца )
    Тока, газта и заплатите в Западна Германия са прекалено високи.
  • #5
    Швабен зи каскен ( преди 7 месеца )
    До 1: Само дето има маалка тънка разлика - заводите на Тойота работят на пълен капацитет и пак не смогват да изпълнят поръчките.
  • #4
    Швабен зи каскен ( преди 7 месеца )
    До 1: Лумпи, ти да не си оня шебек дето твърдеше че продажбите на Тойота в щатите били спадали?
  • #3
    анонимен ( преди 7 месеца )
    По-скъпи електрички, та на кой ще ги продавате тези които ви бяха бета тестери в момента реват на умряло и ги продават но желаещи няма и няма и да има, прочетете какво е писал Хенри Форд и си сменете името примерно на VW който ви е основен донор в ЕС.
fallback
Последни