fallback

Наистина ли има нужда от 4х4 или зимните гуми са достатъчни?

Отговорът на този въпрос е подкрепен от науката и резултатите може да ви изненадат (ВИДЕО)

Един от „вечните“ спорове между шофьорите е дали автомобилът има нужда от задвижване на всички колела (AWD) през зимата или задвижването на предните (FWD) или на задните колела (RWD) със зимни гуми е по-добрият вариант. Екипът на Engineering Explained пусна видео, с което би трябвало да бъде сложен край на дебата, като информацията в него е подкрепена научно.

Преди това обаче нека отново да уточним какви са разликите между зимните и летните гуми. Всъщност, приликите между тях са малки. Зимните гуми имат всякакви блокове на протектора с различни размери и форми, както и зигзагообразни изрезки на тези блокове, за да помогнат за сцеплението в снега.

Освен това, докато лятната гума има дълги непрекъснати канали, за да предпази от аквапланинг, зимната гума се отказва от повечето канали и дългите блокове на протектора в полза на повече отделни блокове с допълнително междинно разстояние. Има още разлики, включително твърдостта на блоковете на протектора и твърдостта на гумата, които са обяснени подробно във видеото.

Какви са действителните резултати от теста, който включва летни, зимни и всесезонни гуми? В таблицата са посочените времето за ускорение от 0 до 60 мили в час върху покрит със сняг равен терен за автомобили със задно, предно и задно предаване, оборудвани с всеки от трите различни вида тествани гуми .

Големият извод тук е, че кола с AWD с летни гуми е много по-бавна от RWD със зимни гуми, така че само AWD не е подходящо в снега. Трябват поне всесезонни. Всички превозни средства, оборудвани с летни гуми, се представиха много слабо, което още веднъж доказва, че летните гуми и снегът не са добра комбинация.

Допълнителните параметри са обяснени във видеото, но като цяло изводът е, че при равен терен зимните гуми са достатъчни, независимо от задвижването на автомобила. При хълмист терен обаче AWD със зимни гуми е единственият вариант.

Във видеото екипът на Engineering Explained засяга и уникалните предизвикателства, пред които са изправени гумите и електрическите автомобили. Отбелязва се, че зимните гуми имат по-високо съпротивление, което съответно намалява пробега. Освен това тези гуми са направени от по-меки съединения, което означава повече износване, когато се използват от тежък електромобил.

fallback
  • #1
    Fury ( преди 10 месеца )
    А защо не направят тест как се държат гумите при температура на въздуха 10-15 градуса (на асфалта винаги е по-висока при слънце), каквато е обстановката и тази зима. Първо, зимните гуми се похабяват, второ са по-меки и се хлазгат (не спират) при тези условия. Защото на сняг втора зима не стъпвам и даже и да има 2-3 дни това оправдава ли разхода и похабяването на зимни гуми. До 1 март остават 2 месеца и не се очертава зимна обстановка поне при нас в южна България.
fallback
Последни