fallback

Наистина ли има нужда от 4х4 или зимните гуми са достатъчни?

Отговорът на този въпрос е подкрепен от науката и резултатите може да ви изненадат (ВИДЕО)

Един от „вечните“ спорове между шофьорите е дали автомобилът има нужда от задвижване на всички колела (AWD) през зимата или задвижването на предните (FWD) или на задните колела (RWD) със зимни гуми е по-добрият вариант. Екипът на Engineering Explained пусна видео, с което би трябвало да бъде сложен край на дебата, като информацията в него е подкрепена научно.

Преди това обаче нека отново да уточним какви са разликите между зимните и летните гуми. Всъщност, приликите между тях са малки. Зимните гуми имат всякакви блокове на протектора с различни размери и форми, както и зигзагообразни изрезки на тези блокове, за да помогнат за сцеплението в снега.

Освен това, докато лятната гума има дълги непрекъснати канали, за да предпази от аквапланинг, зимната гума се отказва от повечето канали и дългите блокове на протектора в полза на повече отделни блокове с допълнително междинно разстояние. Има още разлики, включително твърдостта на блоковете на протектора и твърдостта на гумата, които са обяснени подробно във видеото.

Какви са действителните резултати от теста, който включва летни, зимни и всесезонни гуми? В таблицата са посочените времето за ускорение от 0 до 60 мили в час върху покрит със сняг равен терен за автомобили със задно, предно и задно предаване, оборудвани с всеки от трите различни вида тествани гуми .

Големият извод тук е, че кола с AWD с летни гуми е много по-бавна от RWD със зимни гуми, така че само AWD не е подходящо в снега. Трябват поне всесезонни. Всички превозни средства, оборудвани с летни гуми, се представиха много слабо, което още веднъж доказва, че летните гуми и снегът не са добра комбинация.

Допълнителните параметри са обяснени във видеото, но като цяло изводът е, че при равен терен зимните гуми са достатъчни, независимо от задвижването на автомобила. При хълмист терен обаче AWD със зимни гуми е единственият вариант.

Във видеото екипът на Engineering Explained засяга и уникалните предизвикателства, пред които са изправени гумите и електрическите автомобили. Отбелязва се, че зимните гуми имат по-високо съпротивление, което съответно намалява пробега. Освен това тези гуми са направени от по-меки съединения, което означава повече износване, когато се използват от тежък електромобил.

fallback
  • #21
    анонимен ( преди 10 месеца )
    До 10,Влади това са приказки на некомпетентици.Вторият диференциал ти върши доста повече работа дори и лятото,при преходи в планината,или в дъждовно време по завоите.А, ако решиш да мръднеш в страни от пътя там е незаменим,но ако не излизаш от града и прекарваш повечето време между 4 стени,да наистина не ти трябва. За това и има избор за всеки. Аз не налагам мнението си,така,че и твоето не желая.
  • #20
    анонимен ( преди 10 месеца )
    До 9 как да не се произвеждат автомобили с истинско 4х4,що за глупост е това. Проидвеждат се като можеш да си поръчаш освен със блокаж на задния,а и на предния мост,което вече си е офроъдър сериозен.Като например Г класата на Мерцедес,УАЗ,Нива,ФВ Туарег,АмарокКайен на Порше,Ленд Роувър,Субару и т.н.
  • #19
    анонимен ( преди 10 месеца )
    До 8 на моя СУВ имам само на предно,автоматично при което до задния мост отиват нормално 5% а при нужда и повече,като има и режим заключено 4х4 което е до 50 км/ч и тогава предаването е 50х50 и предните и задните колела въртят едновременно. Така,че лекциите ги запази за тези от квартала.Далеч съм от мисълта,че карам истински офроудър но това което притежавам ми задоволява напълно изискванията.
  • #18
    До Лудия Макс ( преди 10 месеца )
    Има ли нови части за тази кола още, или само от моргите или направи си сам? Разхода на бензин как е? Или слагаме газчица и сутрин поливаме изпарителя с топла вода и се молим да запали? Налага ли се да слагаш шлемофон в колата над 120км/ч. Разболяваш ли се щото климатика духа само студено на макс или само топло на макс? Сигурен ли си че може да натовариш семейството и да идеш на почивка в Италия с колата и да минеш 4000 км за 10 дни? Айде стига глупости.
  • #17
    ,,MadMax'' ( преди 10 месеца )
    Само Audi Quattro до 1997 това е автомобила, който не е карал той не знае за какво става въпрос , никакви други измислици!!!
  • #16
    До 13 ( преди 10 месеца )
    Колата е ВФ Пасат Олтрак и предавателното число на халдекса е 90% на 10% винаги и може да прехвърли до 50% назад. На широки завои до към 100 км прехвърля назад със сигурност просто се усеща особено при натоварена кола и няма значение дали е сухо мокро и тн. На излизане от завои може да намачкаш сериозна газта и няма приплъзване или нещо такова(освен ако не е лед или сняг). Само quattro-то на Ауди ми харесва повече.
  • #15
    анонимен ( преди 10 месеца )
    какво прозрение
  • #14
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Ся като говорим за 4х4, зимни, летни, всесезонни, има и ат гуми, но дали не е важно теглото на автомобила, скоростната кутия, ширината на гумата, че и нейната шарка???
  • #13
    До 11 и 12 ( преди 10 месеца )
    А ти с тоя халдекс къде си тръгнал да говориш за 4х4. Той след 40 или 50 км/ч не сработва!!!
  • #12
    Анонимен ( преди 10 месеца )
    Предното мнение е мое. Та София - Кемптен 1400 км 14 часа в дъжд, сняг и лапавица през Словения и Австрийските Алпи. По немските магистрали валя проливен дъжд. Всезонките и 4х4-то се справиха отлично. Който го е минавал този път ще знае за какво става въпрос нищо че са основно магистрали и скоростни пътища. 4х4 си трябва винаги.
fallback
Последни