fallback

Как Dacia ще се опита да измести Skoda Octavia

Румънците ще предложат два нови модела C-Neo - комактен фастбек и комби

Dacia със сигурност е сред най-успешните проекти в историята на Renault Group, като това се дължи на ефективния икономически подход. И е въпрос само на време румънската марка да разшири гамата си в по-масови сегменти. Освен двата SUV-модела - показания наскоро Duster и бъдещия Bigster SUV, румънската марка работи върху още два автомобила с компактни размери - кросоувър комби и седан в стил фастбек, като и двата ще дебютират през 2026 г.

Засега информацията за тях е доста ограничена, но въпреки това Carscoops разкрива какво трябва да очакваме от тях. Новият проект на Dacia, известен като C-Neo, има за цел да запълни празнината на автомобилния пазар. Тя се появи, след като много автомобилни производители вече или са прекратили производството на традиционните компактни хечбеци и седани с двигател с вътрешно горене (ДВГ), или са се ангажирали да преминат изцяло на електричество в този сегмент.

Идеята на Dacia е да се намеси именно в този сегмент, като предложи автомобил с просторен интериор, добри характеристики както на пътя, така и извън него, както и конкурента цена. Това трябва да бъде румънският отговор на изключително успешната Skoda Octavia, която се предлага както както кат хечбек, така и като комби.

Както се вижда от неофициалното изображение, създадено от дизайнерите на Carscoops, бъдещата Dacia C-Neo вероятно ще възприеме новия дизайнерски език, въведен от Duster и Bigster SUV. Това ще включва тънки LED-светлини, елегантни повърхности и дизайнерски елементи, често срещани в кросоувърите. В допълнение към комби варианта на снимката, ще има и по-елегантна версия фастбек с 5 врати.

Очаква се C-Neo да има дължина около 4600 мм, което ще осигури просторен салон. За сравнение кросоувър-комбито Jogger е дълго 4547 мм и вече се предлага със седемместно оформление. Възможно е арматурното табло и повечето от контролите да бъдат споделени с Duster и Bigster, което ще позволи на Dacia да спести от разходи за изследвания и разработки. В допълнение, широката гама от аксесоари на Dacia ще го направи идеален избор за къмпинг и различни дейности на открито.

По отношение на основата, цялата гама на Dacia е изградена върху платформата CMF-B на Renault Group, която също осигурява спестяване на разходи при разработка. Моделите C-Neo няма да бъдат изключение, споделяйки основата си с бъдещия Bigster.

Що се касае до задвижването, то ще включва мек хибрид, двугоривни (газ/LPG) и хибридни версии, с възможност за plug-in хибрид в бъдеще. Това означа, че моделите C-Neo ще получат 1,2-литровият бензинов двигател с 3 цилиндъра на Renault с 48-волтова мека хибридна система, развиващ 130 к.с. Този мотор се използва в Dacia Duster, където се предлага във версии FWD и AWD.

Що се отнася до пълния хибрид, има слухове за нов 1,8-литров двигател, който може да бъде въведен в Bigster през 2025 г. като еволюция на електрифицирания 1,6-литров Hybrid 140, поставян в Jogger и Duster.

Засега проектът C-Neo все още не е официално анонсиран, но Денис Льо Вот - главен изпълнителен директор на Dacia, вече потвърди, че два нови модела на марката ще дебютират през 2026 г. Идеята на производителя е моделите C-Neo да се конкурират не само с Skoda Octavia, но и с подобните като размери VW Golf, Peugeot 308, Opel Astra и Toyota Corolla.

fallback
  • #7
    до 4 ( преди 9 месеца )
    Автомобилите изгарят природен газ, а не метан, който е една от съставките на природния газ. Другата възможност е пропан-бутан. И едните, и другите уредби са забранени в подземни паркинги заради повишения риск. Какво разбираш ти под "газ", ми е трудно да отгатна заради специфичния правопис. Дачия няма електрическо задвижване, има един странен хибрид с многорежимна трансмисия, който намалява разхода от 6.5 до 5 на сто, за сметка на +20 000 лева към цената. Но не може да се движи само на ток
  • #6
    Реално ( преди 9 месеца )
    Помня някогашните румънски Дачии 1310 и като взеха да правят модерни коли, ме напушваше смях - викам си с това име яко късата клечка. Обаче глей тя каква стана - най-якото лого в унисон с външния вид, изчистен дизайн, който следва някаква линия. Опростени и готини коли за добри пари - избиха рибата Дачия. Евала!
  • #5
    Цаца ( преди 9 месеца )
    Дачия и служебна е кошмар...,
  • #4
    До долния ( преди 9 месеца )
    Дали имат я им виж на сайта какво имат.Чисто електрическо има и Дачия но за разлика от Шкодата е по-смислено.Шкодата електрик струва 130 бона кой е луд да даде толкова за шкода.Природен газ визираш метан там се работи под компресия с повишено налягане и не ги пускат по гаражи и паркинзи.Овтава на пропан-бутан там нямаме компресия но там са и Дачия.Специално коли на газ Шйода в БъГъ НЕ предлагат къде предлагат не знам.
  • #3
    до 1 ( преди 9 месеца )
    имате във вашите глави само. Skoda има фабрични уредби на пропан-бутан, фабрични уредби на природен газ, плъг-ин хибрид, чисто електрическо задвижване. Ask Google преди всяко изхождане :D
  • #2
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Сред клиентите и на Дачия, и на Шкода, има някои много неприятни екземпляри, които за пръв път са си качили потурите на нова кола и държат всички останали да разберат това. Разликата обаче е, че клиентите на Шкода страдат от известно слабоумие, въобразявайки си, че карат евтин и в същото време качествен автомобил, докато тези на Дачия наистина са направили изгодна покупка.
  • #1
    Хкн ( преди 9 месеца )
    Дачия отдавна е изместила щкода.По разнообразни задвижвания за моделите газ а вече и хибрид при шкода имаме бензин и дизел остарели концепции
fallback
Последни