fallback

Как Dacia ще се опита да измести Skoda Octavia

Румънците ще предложат два нови модела C-Neo - комактен фастбек и комби

Dacia със сигурност е сред най-успешните проекти в историята на Renault Group, като това се дължи на ефективния икономически подход. И е въпрос само на време румънската марка да разшири гамата си в по-масови сегменти. Освен двата SUV-модела - показания наскоро Duster и бъдещия Bigster SUV, румънската марка работи върху още два автомобила с компактни размери - кросоувър комби и седан в стил фастбек, като и двата ще дебютират през 2026 г.

Засега информацията за тях е доста ограничена, но въпреки това Carscoops разкрива какво трябва да очакваме от тях. Новият проект на Dacia, известен като C-Neo, има за цел да запълни празнината на автомобилния пазар. Тя се появи, след като много автомобилни производители вече или са прекратили производството на традиционните компактни хечбеци и седани с двигател с вътрешно горене (ДВГ), или са се ангажирали да преминат изцяло на електричество в този сегмент.

Идеята на Dacia е да се намеси именно в този сегмент, като предложи автомобил с просторен интериор, добри характеристики както на пътя, така и извън него, както и конкурента цена. Това трябва да бъде румънският отговор на изключително успешната Skoda Octavia, която се предлага както както кат хечбек, така и като комби.

Както се вижда от неофициалното изображение, създадено от дизайнерите на Carscoops, бъдещата Dacia C-Neo вероятно ще възприеме новия дизайнерски език, въведен от Duster и Bigster SUV. Това ще включва тънки LED-светлини, елегантни повърхности и дизайнерски елементи, често срещани в кросоувърите. В допълнение към комби варианта на снимката, ще има и по-елегантна версия фастбек с 5 врати.

Очаква се C-Neo да има дължина около 4600 мм, което ще осигури просторен салон. За сравнение кросоувър-комбито Jogger е дълго 4547 мм и вече се предлага със седемместно оформление. Възможно е арматурното табло и повечето от контролите да бъдат споделени с Duster и Bigster, което ще позволи на Dacia да спести от разходи за изследвания и разработки. В допълнение, широката гама от аксесоари на Dacia ще го направи идеален избор за къмпинг и различни дейности на открито.

По отношение на основата, цялата гама на Dacia е изградена върху платформата CMF-B на Renault Group, която също осигурява спестяване на разходи при разработка. Моделите C-Neo няма да бъдат изключение, споделяйки основата си с бъдещия Bigster.

Що се касае до задвижването, то ще включва мек хибрид, двугоривни (газ/LPG) и хибридни версии, с възможност за plug-in хибрид в бъдеще. Това означа, че моделите C-Neo ще получат 1,2-литровият бензинов двигател с 3 цилиндъра на Renault с 48-волтова мека хибридна система, развиващ 130 к.с. Този мотор се използва в Dacia Duster, където се предлага във версии FWD и AWD.

Що се отнася до пълния хибрид, има слухове за нов 1,8-литров двигател, който може да бъде въведен в Bigster през 2025 г. като еволюция на електрифицирания 1,6-литров Hybrid 140, поставян в Jogger и Duster.

Засега проектът C-Neo все още не е официално анонсиран, но Денис Льо Вот - главен изпълнителен директор на Dacia, вече потвърди, че два нови модела на марката ще дебютират през 2026 г. Идеята на производителя е моделите C-Neo да се конкурират не само с Skoda Octavia, но и с подобните като размери VW Golf, Peugeot 308, Opel Astra и Toyota Corolla.

fallback
  • #27
    Георги ( преди 4 месеца )
    Никога абсолютно никога и няма как да стане освен ако не са сънували нещо.
  • #26
    Чук ( преди 4 месеца )
    До #4 то в РъБъ Шенгеня въздухарски всичко е забранено в Германия що не е? Във Франция щом ди с евро сонда навсякъде е разрешено, е ако *** спести от нея може и да му наврат един чадър отзад и да го извадят отворен, че да почне да възприема нормално
  • #25
    До #17 ( преди 4 месеца )
    Ха ха Еврокенефа да не би да го пита чичката Си случайно? Скоро фойчен птемислен май ще сглобяват китайски коли на ишлеме както върви
  • #24
    Жгмъц ( преди 4 месеца )
    Че и грам масло не пипат ВАГиналните...
  • #23
    Чук ( преди 4 месеца )
    Те дойчен авариен сандъкен ДАС са мноу яки)))))
  • #22
    П ( преди 4 месеца )
    21 - добре, че дас ауто не са пластмасови...
  • #21
    Анализатор ( преди 4 месеца )
    SKODA си е марка а не като Дачия пластмасов автомобил
  • #20
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Като гледам как се вдигат цените си мисля да купя една дачия за 12 хилевра, че не знам какви цени ще са им сложили след 2 години
  • #19
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Неофициални изображения, на проект който не е представен от производителя - какво общо има Дачия с това, за да я намесват в цялата работа
  • #18
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Само китайските коли могат да бъдат заплаха за Дачия и то ако ЕС позволи.С тези високи цени на новите коли в Европа китайските автомобили ще бъдат все по предпочитани.
fallback
Последни