Dacia със сигурност е сред най-успешните проекти в историята на Renault Group, като това се дължи на ефективния икономически подход. И е въпрос само на време румънската марка да разшири гамата си в по-масови сегменти. Освен двата SUV-модела - показания наскоро Duster и бъдещия Bigster SUV, румънската марка работи върху още два автомобила с компактни размери - кросоувър комби и седан в стил фастбек, като и двата ще дебютират през 2026 г.
Засега информацията за тях е доста ограничена, но въпреки това Carscoops разкрива какво трябва да очакваме от тях. Новият проект на Dacia, известен като C-Neo, има за цел да запълни празнината на автомобилния пазар. Тя се появи, след като много автомобилни производители вече или са прекратили производството на традиционните компактни хечбеци и седани с двигател с вътрешно горене (ДВГ), или са се ангажирали да преминат изцяло на електричество в този сегмент.
Идеята на Dacia е да се намеси именно в този сегмент, като предложи автомобил с просторен интериор, добри характеристики както на пътя, така и извън него, както и конкурента цена. Това трябва да бъде румънският отговор на изключително успешната Skoda Octavia, която се предлага както както кат хечбек, така и като комби.
Както се вижда от неофициалното изображение, създадено от дизайнерите на Carscoops, бъдещата Dacia C-Neo вероятно ще възприеме новия дизайнерски език, въведен от Duster и Bigster SUV. Това ще включва тънки LED-светлини, елегантни повърхности и дизайнерски елементи, често срещани в кросоувърите. В допълнение към комби варианта на снимката, ще има и по-елегантна версия фастбек с 5 врати.
Очаква се C-Neo да има дължина около 4600 мм, което ще осигури просторен салон. За сравнение кросоувър-комбито Jogger е дълго 4547 мм и вече се предлага със седемместно оформление. Възможно е арматурното табло и повечето от контролите да бъдат споделени с Duster и Bigster, което ще позволи на Dacia да спести от разходи за изследвания и разработки. В допълнение, широката гама от аксесоари на Dacia ще го направи идеален избор за къмпинг и различни дейности на открито.
По отношение на основата, цялата гама на Dacia е изградена върху платформата CMF-B на Renault Group, която също осигурява спестяване на разходи при разработка. Моделите C-Neo няма да бъдат изключение, споделяйки основата си с бъдещия Bigster.
Що се касае до задвижването, то ще включва мек хибрид, двугоривни (газ/LPG) и хибридни версии, с възможност за plug-in хибрид в бъдеще. Това означа, че моделите C-Neo ще получат 1,2-литровият бензинов двигател с 3 цилиндъра на Renault с 48-волтова мека хибридна система, развиващ 130 к.с. Този мотор се използва в Dacia Duster, където се предлага във версии FWD и AWD.
Що се отнася до пълния хибрид, има слухове за нов 1,8-литров двигател, който може да бъде въведен в Bigster през 2025 г. като еволюция на електрифицирания 1,6-литров Hybrid 140, поставян в Jogger и Duster.
Засега проектът C-Neo все още не е официално анонсиран, но Денис Льо Вот - главен изпълнителен директор на Dacia, вече потвърди, че два нови модела на марката ще дебютират през 2026 г. Идеята на производителя е моделите C-Neo да се конкурират не само с Skoda Octavia, но и с подобните като размери VW Golf, Peugeot 308, Opel Astra и Toyota Corolla.