80-те години на миналия век са десетилетие на големи иновации в автомобилната индустрия, с много нови модели, които в крайна сметка ще определят наследството на съответните марки до наши дни.
Ferrari представя F40 през 1987 г., който се превръща в един от най-емблематичните суперавтомобили в света, докато в другия край на автомобилния спектър Plymouth по същество изобретява популярния сегмент на миниваните с Voyager от 1984 г.
Идеята за задвижване на четирите колела също започва да става все по-масова през този период, като Audi Quattro от 1980 г. доказва колко ефективно може да бъде това, когато се използва в мощна кола.
Въпреки това, както всяко друго десетилетие, не всяка хубава кола от епохата се помни толкова добре. Има много проекти, еднократни и ограничени серии, които остават в неизвестност – дори ако в някои случаи са също толкова новаторски, колкото най-големите икони на десетилетието. Тук връщаме поглед назад към 15 от тези страхотни, но забравени коли.
15 страхотни коли от 80-те години, за които никой не се сеща (ГАЛЕРИЯ):
Системите за задвижване на четирите колела днес могат да бъдат намерени във всякакъв вид автомобили, от високопроизводителни машини до семейни кросоувъри, но в началото на 80-те години само офроуд SUV-овете и рали автомобилите изпращат мощност към четирите колела. Инженерите от Ferrari обаче имат радикална идея: какво ще кажете за поставянето на задвижване на четирите колела в суперавтомобил?
Прочутият дизайнер Мауро Форгиери е натоварен с проекта и през 1987 г. първият прототип на 408 4RM излиза от работилницата. Получената кола е с неудобни пропорции поради допълнителното пространство, необходимо за разполагане на системата за задвижване на четирите колела, въпреки че все още изглежда като класическо Ferrari.
Втори прототип също е завършен и работата по разработването на колите продължава до 1991 г., когато шефовете решават, че системата е твърде тежка, за да оправдае производствена версия. Въпреки това патентованата система за задвижване на четирите колела, която е в основата на 408 4RM, в крайна сметка ще дебютира в производствена форма около две десетилетия по-късно с 2011 FF. Междувременно оригиналните прототипи от 80-те години остават до голяма степен забравени, въпреки че една от двете оригинални коли сега е изложена в Galleria Ferrari в Маранело.